پوتین : روسیه روابط خود با ترکیه را با ارزش می شمارد

© Sputnik / Aleksey Nikolskyi /  مراجعه به بانک تصاویر پوتین : روسیه روابط خود با ترکیه را با ارزش می شمارد
پوتین : روسیه روابط خود با ترکیه را با ارزش می شمارد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رجب طیب اردوغان در روز پنجشنبه برای حل مسائل پیرامون سوریه وارد کرملین شد تا با ولادیمیر پوتین همتای روسی خود به گفتگو بنشیند.

به گزارش اسپوتنیک، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه طی بازدید رسمی امروز وارد مسکو شد.

وزارت دفاع ملی ترکیه - اسپوتنیک ایران
وزارت دفاع ترکیه از تلفات ارتش سوریه در ادلب خبر داد

پوتین در ابتدای دیدار با اردوغان روز پنجشنبه گفت: در ابتدای جلسه ما، می خواهم بار دیگر تسلیت صمیمانه خود را برای کشته شدن سربازان شما در سوریه ابراز کنم. "مرگ همیشه یک فاجعه بزرگ است".

در این دیدار رئیس جمهور روسیه در مورد اوضاع فعلی سوریه بحث و گفتگو کردند و نیز روابط میان روسیه و ترکیه را ارزشمند خواند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، خطاب به همتای ترکیه ای خود رجب طیب اردوغان گفت: اکنون اوضاع در منطقه شناخته شده در ادلب چنان تشدید شده است که مطمئناً مکالمه شخصی مستقیم ما را می طلبد.

رئیس جمهور ترکیه در این دیدار ابراز اطمینان کرد که نتیجه مذاکرات باعث می شود اوضاع خشن در ادلب سوریه کاهش یابد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، خطاب به همتای ترکیه ای خود رجب طیب اردوغان گفت: اکنون اوضاع در منطقه شناخته شده در ادلب چنان تشدید شده است که مطمئناً مکالمه شخصی مستقیم ما را می طلبد. البته، ما باید در مورد کل وضعیتی که امروز ایجاد شده است با شما صحبت کنیم، به طوری که دیگر چنین چیزی اتفاق نیافتد و باعث نشود روابط روسیه و ترکیه خراب شود و من می دانم که شما نیز بسیار مراقب هستید و برای این ارزش قائل هستید.

رجب طیب اردوغان همچنین بیان داشت: روابط ترکیه و روسیه در زمینه دفاعی و تجارت به اوج خود رسیده است، لازم است تا در این مسیر حرکت کنیم، امیدوار هستیم توسعه بیشتری پیدا کند.

رئیس جمهور ترکیه افزود: "گاهی بزرگترین کار این است که با توجه به مسائل موجود، بدون نگاه به هیچ چیزی روابطمان را توسعه دهیم، من فکر می کنم که می توانیم در این موضوع موفق شویم."

وی خاطرنشان كرد: ما می خواستیم این جلسه در ترکیه باشد. اما در ارتباط با کار شما در رابطه با اصلاحات قانون اساسی، تصمیم گرفتیم دعوت شما را بپذیریم و به مسکو بیاییم.

بدون شک، جلسه امروز ما در رابطه به ادلب از اهمیت زیادی برخوردار است. در واقع، وضعیت در ادلب بسیار پرتنش است. همه جهان امروز چشم به اینجا (مسکو) دوخته است. من معتقدم گام هایی‌ که امروز برداشته می شود و تصمیمات ما بدون شک اوضاع را در ادلب بهتر می‌ سازد.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала