تعویق دیدارهای انتخاباتی جام جهانی ۲۰۲۲ در پی شیوع ویروس کرونا

© AFP 2023 / MICHAEL BUHOLZER تعویق دیدارهای انخاباتی جام جهانی ۲۰۲۲ در پی شیوع ویروس کرونا
تعویق دیدارهای انخاباتی جام جهانی ۲۰۲۲ در پی شیوع ویروس کرونا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک خبرنگار سعودی مدعی شد که دیدار‌های فوتبال در مرحله گروهی رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در منطقه آسیا به تعویق افتادند.

به گزارش اسپوتنیک، نواف الاسیوی، خبرنگار سعودی در جدیدترین توییت خود مدعی شد که با فیفا تمام بازی‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در منطقه آسیا به خاطر شیوع ویروس  کشنده کرونا در سراسر قاره کهن به تعویق افتاده است.

تمام مسابقات فوتبال ایران تا پایان سال جاری لغو شد - اسپوتنیک ایران
تمام مسابقات فوتبال ایران تا پایان سال جاری لغو شد

به همین منظور دیدار تیم ملی ایران برابر هنک گنک و کامبوج در فروردین ماه سال آینده به تعویق خواهد افتاد. این بازی‌ها قرار بود در ماه‌های مارس و ژوئن برگزار شود که به نظر می رسد طی رایزنی‌های فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا به آبان یا مهر ماه سال آینده تغییر پیدا کند.

نوع جدید ویروس کرونا با نام علمی «کووید-19» که ابتدا فکر می کردند نوع ناشناخته ای از ذات الریه (سینه پهلو) است، از دی ماه گذشته در ووهان چین شیوع یافت و از آن زمان تاکنون به بیش از 76 کشور جهان سرایت کرده و شیوع آن هنوز متوقف نشده است.
تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در سرزمین اصلی چین از 80 هزار نفر فراتر رفت ، 3012 نفر جان باختند و بیش از 52 هزار نفر نیز درمان شدند. براساس آخرین آمار سازمان بهداشت جهانی ، تعداد مبتلایان در خارج از چین در 76 کشور از 12.5 هزار نفر فراتر رفته است و 214 نفر نیز جان باختند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала