ادامه تعطیلی تمام مراکز فرهنگی و هنری در ایران

© Sputnik / Soheil Ghanbarzadehآخرین آمار کرونا در ایران: ۲۳۴۶ابتلا و ۶۴ فوتی جدید
آخرین آمار کرونا در ایران: ۲۳۴۶ابتلا و ۶۴ فوتی جدید  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران با صدور اطلاعیه‌ای تازه، از ادامه تعطیلی تمام مراکز فرهنگی، هنری و سینمایی به مدت یک هفته دیگر خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا ، پیرو اطلاعیه‌های قبلی وزارت فرهنگ و ارشاد و باتوجه به پایدار بودن شرایط انتقال بیماری کرونا، تعطیلی تمامی برنامه‌های فرهنگی، هنری و سینمایی سراسر ایران تا اطلاع ثانوی ادامه دارد.

قرنطینه کامل یک شهر نه ممکن است و نه مطلوب  - اسپوتنیک ایران
قرنطینه کامل یک شهر نه ممکن است و نه مطلوب

متن اطلاعیه مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، به شرح ذیل است:

«ضمن قدردانی از ملت بزرگ ایران و اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه در رعایت نکات بهداشتی و عمل به توصیه‌های بهداشتی پیشگیرانه و همچنین همراهی شایسته فعالان و صنوف فرهنگی و هنری، بدینوسیله اعلام می‌شود نظر به مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا و مشورت صنوف دست‌اندرکار فرهنگی، باتوجه به پایدار بودن شرایط انتقال این بیماری، تعطیلی تمامی برنامه‌های فرهنگی، هنری و سینمایی سراسر کشور تا یک هفته دیگر ( ۲۲ /۱۲ / ۹۸) ادامه دارد. 

لازم به ذکر است نحوه ادامه برنامه‌ها پس از تاریخ یاد شده و بر اساس مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا اطلاع‌رسانی خواهد شد. »

پیشتر وزارت بهداشت ایران اعلام کرده بود که تاکنون ۹۲ تن از ایرانیان بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باخته و شمار مبتلایان به ۲ هزار و ۹۲۲ تن رسیده است.

نوع جدید ویروس کرونا با نام علمی «کووید-19» که ابتدا فکر می کردند نوع ناشناخته ای از ذات الریه (سینه پهلو) است، از دی ماه گذشته در ووهان چین شیوع یافت و از آن زمان تاکنون به بیش از 76 کشور جهان سرایت کرده و شیوع آن هنوز متوقف نشده است.

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در سرزمین اصلی چین از 80 هزار نفر فراتر رفت ، 3012 نفر جان باختند و بیش از 52 هزار نفر نیز درمان شدند. براساس آخرین آمار سازمان بهداشت جهانی ، تعداد مبتلایان در خارج از چین در 76 کشور از 12.5 هزار نفر فراتر رفته است و 214 نفر نیز جان باختند.

دوره نهفتگی این بیماری به طور متوسط حدود 7 روز است و علائم بیماری پس از گذشت این بازه زمانی در بدن فرد مبتلا ظاهر می‌شود. علائم شامل تب، بدن درد، گلو درد، سرفه، درد عضلات، آب ریزش بینی، سر درد است. برخی دچار علائم گوارشی مثل تهوع و اسهال می‌شوند. آنچه باعث نگرانی می‌شود این است که فرد دچار ذات الریه شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала