احتمال شروع موج دوم بیماری همه گیر کرونا ویروس در چین

© REUTERS / Thomas Peterاپیدمیولوژیست موج دوم بیماری همه گیر کرونا ویروس در چین را پیش بینی کرد
اپیدمیولوژیست موج دوم بیماری همه گیر کرونا ویروس در چین را پیش بینی کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
از سرگیری کار و تحصیل، احیای ارتباطات حمل و نقل روزمره، رفع محدودیت های قرنطینه خطرات شروع موج دوم را نیز برای جمعیت در پی دارد.

به گزارش اسپوتنیک، بن کولینگ رئیس گروه اپیدمیولوژی و آمارهای زیستی دانشگاه هنگ کنگ اظهار داشت: اقدامات انجام شده توسط مقامات چینی برای مقابله با COVID-19 نتایجی را به بار آورده، که باعث کاهش تعداد مبتلایان به این ویروس شده است؛ رشد و فعالیت طبیعی به تدریج در حال بهبود است، با وجود این اقدامات ممکن است به موج دوم این بیماری در کشور منجر شود.

جزیره گالانگ در اندونزی - اسپوتنیک ایران
اندونزی مبتلایان به کرونا ویروس را در جزیره قرار می دهد

مقامات چینی در ارتباط با گسترش سریع نوع جدیدی از كرونا ویروس پس از ۲۰ ژانویه، اقدامات جامع بی سابقه ای را برای مهار این بیماری همه گیر انجام دادند و آنها واقعاً اثربخشی خود را نشان دادند. با این وجود، از سرگیری کار و تحصیل، احیای ارتباطات حمل و نقل روزمره، رفع محدودیت های قرنطینه نه فقط حالات مثبتی را در پی دارد بلکه خطرات خاصی نیز برای جمعیت به همراه دارد.

بن کولینگ خاطر نشان کرد:"چین پیشتر اولین موج را در اوایل ماه مارس در خاک خود نگه داشته است. من نگران هستم که وقتی چین فعالیت های عادی خود را از سر بگیرد، موج دوم رخ دهد".

با وجود پویایی نسبتاً مثبت در مبارزه با کرونا ویروس، مقامات چینی همچنان اقدامات نسبتاً سختگیرانه بر این بیماری همه گیر را در سراسر کشور به کار می گیرند.

رئیس گروه اپیدمیولوژی و آمارهای زیستی دانشگاه هنگ کنگ افزود: من با این رویکرد موافق هستم و هنوز زمان آن نرسیده است که بگوییم خطر اصلی از بین رفته است، زیرا تاکنون هیچ مدرکی مبنی بر اینکه خصوصیات ویروس از نظر انتقال و از نظر شدت عفونت تغییر کرده است، وجود ندارد.

در ۳۱ دسامبر سال ۲۰۱۹، مقامات چینی از شیوع ذات الریه پنومونی ناشناخته در شهر ووهان در بخش مرکزی این کشور (استان هوبی) به سازمان بهداشت جهانی اطلاع دادند. کارشناسان عامل ایجاد کننده بیماری را شناسایی کرده اند، این یک ویروس جدید است.
سازمان بهداشت جهانی شیوع این بیماری را فوریتی با اهمیت بین المللی تشخیص داد و نام رسمی آن را بیماری COVID-19 نهاد.

تعداد مبتلایان آلوده در چین از مرز ۸۰ هزار نفر فراتر رفت، ۳۰۱۲ نفر جان باختند و بیش از ۵۲ هزار نفر نیز درمان شدند. براساس آخرین داده های سازمان بهداشت جهانی، تعداد مبتلایان در خارج از چین، در ۷۶ کشور از ۱۲۵۰۰ نفر فراتر رفته است و در مجموع ۲۱۴ نفر جان باختند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала