واکنش دیپلمات بلندپایه روس به گزارش آژانس اتمی از برنامه هسته‌ای ایران

© Sputnik / Alexandr Natruskin  /  مراجعه به بانک تصاویر واکنش دیپلمات بلندپایه روس به گزارش آژانس اتمی از برنامه هسته‌ای ایران
واکنش دیپلمات بلندپایه روس به گزارش آژانس اتمی از برنامه هسته‌ای ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
میخائیل اولیانوف عدم پذیرش بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی در ایران را با به اصطلاح "بعد نظامی احتمالی" برنامه هسته‌ای تهران مرتبط ندانست.

به گزارش اسپوتنیک، میخائیل اولیانوف، نماینده دائم فدراسیون روسیه در سازمان های بین‌المللی در وین روز چهارشنبه اظهار داشت: وضعیت دسترسی بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به دو تأسیسات ایران مرتبط با به اصطلاح "بعد نظامی احتمالی" برنامه هسته‌ای ایران نیست.

سفیر ایران در بلاروس: جهت حرکت برنامه هسته‌ای تهران به اروپایی‌ها و آمریکا بستگی دارد - اسپوتنیک ایران
سفیر ایران در بلاروس: جهت حرکت برنامه هسته‌ای تهران به اروپایی‌ها و آمریکا بستگی دارد

اولیانوف در توئیتی نوشت: برای درک صحیح از اوضاع، لازم است بدانید که موضوع دسترسی بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی به دو تأسیسات در ایران برای گرفتن نمونه‌های زیست محیطی مرتبط با به اصطلاح "اندازه گیری امکان نظامی بودن" برنامه هسته‌ای ایران نیست.

کمی پیش از این، آژانس بین المللی انرژی اتمی، در یک گزارش سه ماهه اعلام کرد که ذخایر غنی شده اورانیوم ایران اکنون پنج برابر حد تعیین شده در توافق با تهران است.

در این سند همچنین آمده است كه مقامات ایران در اواخر ژانویه از پذیرش بازرسان این سازمان كه قصد بازرسی از دو تاسیسات را داشتند، خودداری كردند. آژانس بین المللی انرژی اتمی بر این اعتقاد است كه در آن اماکن می‌تواند مواد هسته‌ای اعلام نشده وجود داشته باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала