توضیح پنتاگون در مورد برتری روسیه در تسلیحات هایپرسونیک

© Photo / Ministry of Defence of the Russia Federationتوضیح پنتاگون در مورد برتری روسیه در تسلیحات هایپرسونیک
توضیح پنتاگون در مورد برتری روسیه در تسلیحات هایپرسونیک - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پنتاگون دلایل مختلفی را برای برتری روسیه نسبت به ایالات متحده در زمینه تسلیحات هایپرسونیک عنوان کرد.

به گزارش اسپوتنیک Washington Examiner، دستیار توسعه تسلیحات هایپرسونیک پنتاگون، مایک وایت گفت، واشنگتن در یک زمان تصمیم گرفت با اتکا به سایر مؤلفه ها، استفاده از چنین فناوری هایی را در سیستم های جدید تسلیحاتی کنار بگذارد.

به نوبه خود، مدیر تحقیقات و توسعه دفاعی برای نوسازی، مارک لوئیس، باز بودن آمریکا در زمینه تولید اسلحه را دلیل این تاخیر ذکر کرد. به گفته وی، روسیه و چین می توانستند از اطلاعات موجود در تحقیقات آمریکایی استفاده کنند.

 موشک هایپرسونیک  - اسپوتنیک ایران
موشک هایپرسونیک روسیه، چالشی بزرگ برای آمریکا

وی گفت: "ما مطالب زیادی را منتشر می کنیم، و آنها این مطالب را می خوانند."

لوئیس تأکید کرد که اکنون اتخاذ فن آوری های هایپرسونیک به اولویت اصلی واشنگتن تبدیل شده است. وی خاطرنشان کرد: " ایالات متحده قصد دارد طیف گسترده ای از چنین فناوری هایی را ایجاد کند، اما آنها تا اواسط سالهای 2020 آماده نخواهند شد."

این نشریه یادآوری می کند که در ماه فوریه، ارتش آمریکا بیانیه مشابهی صادر كرد و خواستار افزایش بودجه برای مقابله با روسیه و چین در زمینه هایپرسونیک شد.

به گفته این نشریه، اتحاد جماهیر شوروی و ایالات متحده آمریکا تحقیقات هایپرسونیک را از اواخر دهه 40 قرن گذشته آغاز کردند. متعاقباً، روسیه موفق به گسترش پیشروی های شوروی در این زمینه شد.

نویسنده مقاله در نهایت می گوید: "در حال حاضر روسیه چندین نوع تسلیحات هایپرسونیک را آزمایش کرده است که می توانند از طریق کشتی، زیردریایی، موشک های بالستیک و همچنین از طریق هوا به هدف شلیک شوند."

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала