از توصیه‌های مسئولان درباره پیشگیری از ویرس کرونا نباید تخطی شود

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / آیت الله خامنه ای
آیت الله خامنه ای - اسپوتنیک ایران
اشتراک
خامنه‌ای توصیه‌های مهمی در خصوص بیماری شایع‌شده به مردم کرد.

به گزارش اسپوتنیک با استناد به رسانه‌های داخلی ایران، رهبر ایران توصیه‌های مهمی در خصوص بیماری شایع‌شده به مردم کرد و اظهار داشت نباید از توصیه‌های مسئولان درباره پیشگیری از ویرس کرونا تخطی شود.

خامنه‌ای با تأکید بر رعایت توصیه‌ها و دستورالعمل‌های مسئولان در خصوص پیشگیری و جلوگیری از آلودگی، افزودند:«از این دستورها نباید تخطی شود، چرا که خداوند ما را موظف کرده است در قبال سلامت خود و دیگران احساس مسئولیت کنیم، بنابراین هر چه به سلامت جامعه و جلوگیری از شیوع این بیماری کمک کند، حسنه و هر چه به شیوع آن کمک کند، سیئه است.

البته این بلا آنچنان بزرگ نیست و بزرگ‌تر از آن نیز وجود داشته است.نیروهای مسلح و دستگاههای مرتبط با دفتر رهبری نیز به انجام این کار موظف شده‌اند.مسئولان ما از روز اول با صفا، صداقت و شفافیت خبررسانی کردند و مردم را در جریان قرار دادند اما برخی کشورهای دیگر که این بیماری در آنها شدیدتر و همه‌گیرتر است، پنهان‌کاری می‌کنند.

البته من نمی‌خواهم مسئله را خیلی کوچک فرض کنم اما آن را خیلی بزرگ هم نکنیم، این مسئله مدتی نه چندان طولانی برای کشور وجود خواهد داشت و سپس رخت برمی‌بندد اما تجربیات حاصل از آن و فعالیت مردم و دستگاهها که به مثابه یک رزمایش عمومی است، می‌تواند به عنوان یک دستاورد باقی بماند».

سازمان بهداشت جهانی - اسپوتنیک ایران
بهداشت ضعیف، عامل افزایش خطر کروناویروس

تعداد مبتلایان به کروناویروس در ایران طی یک شبانه روز از 1501 نفر به 2336 نفر رسید و تعداد فوت شدگان نیز 77 نفر و کسانی که درمان شده اند 435 نفر اعلام شد.

در 31 دسامبر سال 2019، مقامات چینی از شیوع ذات الریه پنومونی ناشناخته در شهر ووهان در بخش مرکزی این کشور (استان هوبی) به سازمان بهداشت جهانی اطلاع دادند. کارشناسان عامل ایجاد کننده بیماری را شناسایی کرده اند، این یک ویروس جدید است.

در آمریکا بطور کلی 91 نفر مبتلا به این ویروس به ثبت رسیده‌اند. سازمان بهداشت جهانی شیوع این بیماری را فوریتی با اهمیت بین المللی تشخیص داد و نام رسمی آن را بیماری COVID-19 گذاشت. تعداد مبتلایان آلوده در چین از 80 هزار نفر فراتر رفته است، 2912 نفر جان باختند، بیش از 44 هزار و 500 نفر نیز درمان شده اند. موارد ابتلا در خارج از چین، براساس آخرین اطلاعات سازمان بهداشت جهانی، در 61 کشور جهان، تعداد 8700 مبتلا و 127 نفر فوتی ثبت شده است. تا ظهر روز 2 ماه مارس تعداد مبتلایان در 18 کشور اتحادیه اروپا 2100 نفر و تعداد فوتی‌ها 38 نفر اعلام شده است.

این ویروس می‌تواند از طریق قطرات تنفسی از انسان به انسان هم منتقل شود.حدس زده می‌شود که ممکن است این بیماری از طریق تماس با این آبزیان یا خوردن آنها منتقل شود، ولی هنوز نتیجه نهایی در این زمینه حاصل نشده است.

دوره نهفتگی این بیماری به طور متوسط حدود 7 روز است و علائم بیماری پس از گذشت این بازه زمانی در بدن فرد مبتلا ظاهر می‌شود. علائم شامل تب، بدن درد، گلو درد، سرفه، درد عضلات، آب ریزش بینی، سر درد است. برخی دچار علائم گوارشی مثل تهوع و اسهال می‌شوند. آنچه باعث نگرانی می‌شود این است که فرد دچار ذات الریه شود.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала