به دلیل شیوع کرونا، پرداخت وام بانکی در ایران ۳ ماه عقب افتاد

© Sputnik / Soheil Ghanbarzadehبه دلیل شیوع کرونا، پرداخت وام بانکی در ایران ۳ ماه عقب افتاد
به دلیل شیوع کرونا، پرداخت وام بانکی در ایران ۳ ماه عقب افتاد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شورای پول و اعتبار ایرن مصوب کرد که اقساط تسهیلات صاحبان تجارت، طی ماههای اسفند و دو ماه اول ۹۹ بدون وضع هرگونه جریمه یاکارمزد به ماه های دیگر منتقل می شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، طی روزهای اخیر و باتوجه به کاهش فعالیت های اقتصادی در پی شیوع کرونا ویروس در ایران، عبدالناصر همتی از مدیران بانک ها خواست که در خصوص پرداخت اقساط تسهیلات بانکی، مراعات مشتریان را بکنند. 

اعلام میزان خطر مرگبار ویروس کرونا  - اسپوتنیک ایران
اعلام میزان خطر مرگبار ویروس کرونا

علی ربیعی در نشست خبری ویدئویی خود اظهار داشت: برای کاهش فشار بر مردم مقرر شد سررسید وام‌های مرتبط با کسب و کارها و برخی دیگر از وام‌ها، دو ماه به عقب بیفتد.

شورای پول و اعتبار عصر با اکثریت اعضاء مصوب نمود که سررسید اقساط تسهیلات بانکی 3 ماه به تأخیر بیفتد.

ناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی ایران در این خصوص اعلام کرد: " درجلسه عصر امروز 98/12/13 شورای پول واعتبار تصمیمات مهمی  برای حمایت از صاحبان کسب وکارها، خصوصاً فعالیت‌ها و حرفه‌های خرد که به دلیل شرایط ناشی از شیوع کرونا دچار مشکلات مالی شده‌اند و مصادیق آن توسط دولت تعیین می‌شود (نظیر: هتل‌ها، رستوران‌ها، بخشی از حمل ونقل و  ...) اتخاذ کرد.

به این صورت که اقساط تسهیلات آنها و نیز اقساط تسهیلات قرض‌الحسنه کلیه اشخاص، طی ماههای اسفند 98و فروردین و اردیبهشت 99 بدون وضع هرگونه جریمه یاکارمزد به زمان انتهای اقساط آنها منتقل بشود.

کلیه بانکها و مؤسسات اعتباری غیربانکی موظف هستند براساس مصادیق اعلامی دولت، ودرخواست مشتری، مساعدت لازم را به عمل آورند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала