پنج مورد دیگر ابتلا به کرونا ویروس در اکوادور

© Photo / Unsplash / Andrés Medinaاکوادور
اکوادور - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مبتلایان جدید از نزدیکان بیمار مبتلا به کروناویروس هستند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشریه «Comercio»،پنج مورد دیگر ابتلا به کروناویروس در اکوادور به ثبت رسیده است که همگی از نزدیکان بیمار مبتلا به این ویروس هستند.

وزیر بهداشت در کنفرانس مطبوعاتی اعلام نمود که موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا هیچگونه سندورم شدیدی ندارند و بیماران در خانه‌های خود قرنطینه شده‌اند.

این افراد از نزدیکان شهروند اکوادور هستند که چندی پیش از سفر به اسپانیا برگشته بود. او در بیمارستان تحت درمان قرار دارد. تعداد افرادی که در تماس با این بیمار بودند و می توانند ناقلان بالقوه این ویروس باشند از 89 نفر به 177 نفر افزایش یافته است.

پنهان کاری دولت ترامپ در شیوع انفجاری کرونا در آمریکا - اسپوتنیک ایران
پنهان کاری دولت ترامپ در شیوع انفجاری کرونا در آمریکا

در 31 دسامبر سال 2019، مقامات چینی از شیوع ذات الریه پنومونی ناشناخته در شهر ووهان در بخش مرکزی این کشور (استان هوبی) به سازمان بهداشت جهانی اطلاع دادند. کارشناسان عامل ایجاد کننده بیماری را شناسایی کرده اند، این یک ویروس جدید است.

سازمان بهداشت جهانی شیوع این بیماری را فوریتی با اهمیت بین المللی تشخیص داد و نام رسمی آن را بیماری COVID-19 گذاشت.

تعداد مبتلایان آلوده در چین تاکنون از 78 هزار نفر فراتر رفته است، 2744 نفر جان باختند، بیش از 32 هزار نفر نیز درمان شده اند.موارد ابتلا در خارج از چین، براساس آخرین اطلاعات سازمان بهداشت جهانی، در 37 کشور جهان، تعداد 2790 مبتلا و 44 نفر فوتی ثبت شده است.

آمار مبتلایان به ویروس کرونا در ایران: آخرین آمار دولتی مبتلایان و قربانیان ویروس کرونا در ایران 978 نفر اعلام شده است و 54 نفر نیز تاکنون بر اثر ابتلا به این ویروس جان باخته‌‌اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала