محلول های تقلبی ضدعفونی در ایران کشف شدند

© Sputnik / Alexey Sazonov /  مراجعه به بانک تصاویر محلول های تقلبی ضدعفونی در ایران کشف شدند
محلول های تقلبی ضدعفونی در ایران کشف شدند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کارشناسان سازمان بازرسی در ایران از کشف محلول های تقلبی ضد عفونی که برای مقابله با کرونا فروخته می شد، خبر دادند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، رضا امید، کارشناس اداره بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: 108 لیتر محلول ضد عفونی‌کننده شامل 42 قوطی 2 لیتری و 6 قوطی 10 لیتری در مشهد کشف شده که پایه الکل آن زیر 50 درصد است و هر لیتر این محلول به قیمت 75 هزار تومان به مردم به فروش می‌رسید.

مقام ایرانی اعلام کرد که کشور تا چه زمانی درگیر کرونا خواهد بود - اسپوتنیک ایران
مقام ایرانی اعلام کرد که کشور تا چه زمانی درگیر کرونا خواهد بود

وی افزود: طی گشت مشترکی که با همکاران اداره اماکن و کارشناسان اتحادیه لوازم تجهیزات پزشکی در مشهد داشتیم، از یک واحد صنفی در خیابان چمران بازدید کردیم. طی بازرسی‌های انجام شده از این واحد مقداری محلول ضد عفونی‌کننده کشف شد که مظنون به تقلب بود. به این ترتیب کالا حسب دستور توقیف شد و برای آزمایشات بیشتر نمونه شاهد برداشته و به اتحادیه منتقل گردید. امروز کارشناس شیمی آزمایشگاه اتحادیه نظر کارشناسی خود در رابطه با این محلول را ارائه دادند که نظرشان حاکی از این بود که درصد پایه الکل محلول زیر 50 درصد است و عملا هیچ‎‌گونه فایده‌ای برای مقابله با ویروس کرونا ندارد و برای ضد عفونی در مقابل این ویروس مناسب نیست.

امید بیان کرد: پس از انجام تحقیقات شخصی در همین رابطه بازداشت شد که اعتراف کرد از تاریخ 6 اسفند توسط پسرش که مهندس شیمی است، همراه با یک مهندس دیگر این محلول را تهیه و در شهر توزیع می‌کرده است. در حال حاضر سیاهه تک‌تک کالاهایی که تاکنون فروختند تهیه شده است. نمونه کالایی غیر از این محلول نیز وجود داشت که از داروخانه تهیه شده بود. این مورد نیز نمونه‌برداری شد و اگر جواب آزمایش منفی باشد، با آن داروخانه نیز برخورد خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: این افراد هر لیتر این محلول را 75 هزار تومان به مردم می‌فروختند که مشمول مساله گران‌فروشی نیز می‌شود. موضوع تقلب نیز شامل این پرونده می‌شود چون تهدید سلامت عمومی است و مطمئنا پرونده آن به دادسرای عمومی ارسال خواهد شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала