سودجویی و فروش ماسک با قیمت‌ نجومی در فروشگاه‌های آمریکا +ویدئو، عکس

© REUTERS / Park Ji-hye/News1 کدام ماسک ما را بهتر در مقابل ویروس کرونا مصون نگاه می دارد؟
کدام ماسک ما را بهتر در مقابل ویروس کرونا مصون نگاه می دارد؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به دنبال شیوع ویروس کرونا در آمریکا قیمت انواع ماسک در این کشور در فروشگاه‌های آنلاین بیش از ۵ برابر شده است.

به گزارش اسپوتنیک، شهروندان آمریکایی با اعلام وضعیت اضطراری در برخی از شهرها، خود را برای شیوع کرونا آماده می‌کنند و در حالیکه درصدد خرید ماسک هستند و تقاضای خرید در کشور رشد بی‌سابقه‌ای داشته است، فروشندگان سودجو از نگرانی مردم سوءاستفاده می‌کنند و با افزایش قیمت تساعدی، قیمت ماسک را تا ۵ برابر افزایش داده‌اند.

View this post on Instagram

A post shared by RES (@res_news) on

اما افزایش قیمت ماسک به مدل‌های عادی محدود نمی شود و در بررسی‌های موسسه کیپا که در زمینه رصد قیمت کالاهای مختلف در فروشگاه آنلاین آمازون فعالیت می‌کند نشان می‌دهد که قیمت هر ۱۰ بسته ماسک ان ۹۵ که یک ماه قبل ۱۸ دلار و ۲۰ سنت بود اکنون به ۱۰۰ دلار رسیده که در واقع بیش از ۵ برابر شده است.

View this post on Instagram

A post shared by باشگاه خبرنگاران جوان | YJC (@yjc.news) on

برخی از کاربران عنوان می‌کنند علاوه بر افزایش چند برابری قیمت ماسک، در آمریکا فروشگاه‌های آنلاین حتی ماسک دست دوم نیز به فروش می‌رسد. کاربران به کمبود ماسک، دستکش و ژل ضدعفونی کننده در ایران، آلمان، آمریکا و حتی در چین اشاره می‌کنند و معتقدند گزارش‌هایی که نبود اقلام بهداشتی را بازگو می‌کند کمتر پخش می‌شوند تا از نگرانی مردم کاسته شود اما آیا جان انسان‌ها بی‌ارزش است که به آن بی‌توجهی و پنهان‌کاری می‌شود؟!

View this post on Instagram

A post shared by @fun._.germany on

گروهی از کاربران توصیه می‌کنند افراد باید با خود قرنطینگی و رعایت اصول بهداشتی به جنگ کرونا بروند و در صورت نیاز به ماسک، با دستمال‌های کاغذی به صورت چند لایه ماسک درست کنند و از سلامتی خود محافظت کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала