بیماران گنابادی مشکوک به کرونا

© Sputnik / Anton Bystrov /  مراجعه به بانک تصاویر ویروس کرونا در ایران
 ویروس کرونا در ایران  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در جنوب خراسان، 22 بیمار با علائم حاد تنفسی مشکوک به ویروس کرونا بستری شدند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «ایرنا»، به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی گناباد22 بیمار با علائم حاد تنفسی و مشکوک به کرونا از شهرستانهای گناباد و بجستان واقع در جنوب خراسان رضوی در بیمارستان علامه بهلول گناباد بستری هستند.

وی در ادامه گفت:«افرادی که در رابطه با بیماری حاد تنفسی در بیمارستان بهلول گناباد بستری شده اند علائم تنفسی و شبه کرونا دارند که با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور و لزوم مراقبت بیشتر از این بیماران با حساسیت بیشتری مورد بررسی و درمان قرار گرفتند و طی چند روز گذشته تعدادی از این بیماران از بیمارستان ترخیص شده اند و تاکنون مورد مثبت کرونا در جمعیت تحت پوشش خدمات این دانشگاه در شهرستانهای گناباد و بجستان گزارش نشده است.

با توجه به اینکه هم اکنون زمان پیک بیماری آنفلوآنزاست و برخی علائم این بیماری مشابه بیماری کروناست نمونه های مشکوک علائم بیماری کرونا برای تشخیص بیشتر به تهران ارسال می شود و تاکنون نمونه مثبتی از ابتلای به کرونا در این بیمارستان گزارش نشده است».

کارشناسان سازمان بهداشت جهانی برای مبارزه با کرونا ویروس به ایران می‌روند - اسپوتنیک ایران
کارشناسان سازمان بهداشت جهانی برای مبارزه با کرونا ویروس به ایران می‌روند

تاکنون نتیجه آزمایش ابتلای 19 نفر به سندروم حاد تنفسی در خراسان رضوی مثبت شده که یک نفر از آنها فوت کرده است. از مجموع این نوزده نفر، هفت نفر در دانشگاه علوم پزشکی مشهد و شبکه های بهداشت زیر مجموعه آن، 9 نفر در نیشابور و سه نفر در سبزوار هستند.

صد و 40 هزار نفر جمعیت شهرستانهای گناباد و بجستان زیر پوشش خدمات دانشگاه علوم پزشکی گناباد قرار دارند.

در 31 دسامبر سال 2019، مقامات چینی از شیوع ذات الریه پنومونی ناشناخته در شهر ووهان در بخش مرکزی این کشور (استان هوبی) به سازمان بهداشت جهانی اطلاع دادند. کارشناسان عامل ایجاد کننده بیماری را شناسایی کرده اند، این یک ویروس جدید است.

سازمان بهداشت جهانی شیوع این بیماری را فوریتی با اهمیت بین المللی تشخیص داد و نام رسمی آن را بیماری COVID-19 گذاشت. تعداد مبتلایان آلوده در چین از 80 هزار نفر فراتر رفته است، 2912 نفر جان باختند، بیش از 44 هزار و 500 نفر نیز درمان شده اند. موارد ابتلا در خارج از چین، براساس اطلاعات سازمان بهداشت جهانی، در 58 کشور جهان، تعداد 7000 مبتلا  و 104 فوتی اعلام شده است.

آمار کرونا در ایران در روز 2 ماه مارس، با 523 مورد جدید، به 1501 نفر رسید. تا روز اول ماه مارس 66  مورد فوتی به ثبت رسیده است. تا روز 2 ماه مارس تعداد مبتلایان در 18 کشور اتحادیه اروپا 2100 نفر و تعداد فوتی‌ها 38 نفر اعلام شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала