اعطای وام اروپا به ایران برای مبارزه با کرونا ویروس

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / اعطای وام اروپا به ایران برای مبارزه با کرونا ویروس
اعطای وام اروپا به ایران برای مبارزه با کرونا ویروس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
فرانسه، آلمان و انگلیس ۵ میلیون یورو برای مبارزه با کرونا ویروس در ایران اختصاص می دهند.

به گزارش اسپوتنیک، دولت انگلستان در بیانیه ای گفت: فرانسه، آلمان و انگلیس به ایران در زمینه مبارزه با کرونا ویروس کمک می کنند و حدود پنج میلیون یورو در این زمینه به جمهوری اسلامی اختصاص می دهند.

سوئد پروازهای مستقیم با ایران را متوقف کرد - اسپوتنیک ایران
سوئد پروازهای مستقیم با ایران را متوقف کرد

روز دوشنبه، علیرضا رئیسی معاون وزیر بهداشت ایران، اظهار داشت: تعداد عفونت های کرونا ویروس در ایران در روز به بیش از ۵۰۰ نفر افزایش یافته است و تا ۱۵۰۱ نفر رسیده است، همچنین تعداد فوت شدگان به ۶۶ نفر افزایش یافته است.

"فرانسه، آلمان و انگلیس با همه کسانی که با ویروس COVID-19 در ایران روبرو هستند، ابراز همبستگی می کنند. ما برای مقابله با گسترش سریع ویروس از ایران حمایت مادی و مالی در ایران می کنیم".

ترويكا همچنين قصد دارد فوراً از طريق سازمان بهداشت جهانی يا سازمان ملل متحد با كمک پنج ميليون يورویی امکان مالی بيشتری برای كمک به ايرانيانی كه از اين بيماری رنج می برند، انجام دهد.

همانطور که انتظار می رود، کمک ها از ۲ مارس با هواپیما به ایران ارسال می شوند. در هواپیما مواد مورد نیاز برای آنالیز، تجهیزات پزشکی، لباس محافظ و دستکش قرار خواهد گرفت.

پیش از این، مقامات ایران تحرکات افرادی را که مظنون به ویروس کرونا بودند را محدود کرد. در صورت بروز علائم این بیماری، فرد به مدت ۱۴ روز در شهری که در آنجا قرار دارد، قرنطینه می شود.

علاوه بر این، مدارس تا پایان هفته تعطیل هستند و رویدادهای فرهنگی لغو شدند. سخنگوی دولت ایران علی ربیعی اذعان داشت، كه مبارزه با ویروس از اولویت اصلی مقامات ایران در روز دوشنبه است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала