هدف‌گیری هواپیمای اف-35 با ماهواره‌های GPS III

© Sputnik / Valery Melnikovسیستم ردیاب نسل سوم
سیستم ردیاب نسل سوم - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ماهواره‌های ردیاب نسل سوم از قابلیت مانور بیشتری برخوردارند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشریه «دفنس نیوز» و با استناد به اعلامیه بیل گتل رئیس شرکت  L3Harris Space Systems، ماهواره های سیستم ردیاب نسل سوم از قابلیت مانور بیشتر برخوردارند و با سرعت بیشتر می توانند هواپیماهای «اف-35» را مورد هدف قرار بدهند.

این امکانات در قالب برنامه سیستم ردیاب ماهواره‌ای نسل سوم جهت ارسال سیگنال نظامی «ام-کد» اجرایی می‌شود. فناوری ردیاب ماهواره 3  برای ارسال اطلاعات مربوط به جنگنده‌ها  در نظرگرفته شده است.

رسانه ها: ماهواره های ایلان ماسک میتوانند جنبه نظامی داشته باشند - اسپوتنیک ایران
رسانه ها: ماهواره های ایلان ماسک میتوانند جنبه نظامی داشته باشند

در ماه اوت سال 2019، به گزارش نشریه نامبرده، جنگنده نسل پنجم «اف-35»  اطلاعات  سیستم واحد کنترل دفاع  ضد موشکی و پدافند هوایی  ارتش آمریکا را منتقل کرد.

چندی پیش فرماندهی عملیات ویژه آمریکا (U.S. Special Operations Command)،قراردادی به ارزش 100 میلیون دلار را با شرکت «ال3 هریس تکنولوژی» (L3Harris Technologies) امضا کرد. هدف از این اقدام بروزرسانی 550 ایستگاه زمینی ماهواره‌ای است که از فرماندهی، کنترل و ارتباطات ارتش پشتیبانی می‌کنند.

بر اساس تفاهم‌نامه یاد شده، شرکت هریس در طی 5 سال آینده مسئولیت نگهداری و بروزرسانی «هاوک آی 3 لایت» (Hawkeye III Lite) پایانه‌های دهانه بسیار کوچک یا ویست (VSAT) را بر عهده می‌گیرد. هاوک آی، ابزاری است که ارتباطات پرسرعت اینترنتی، انتقال ویدئو و اتصالات VPN را ارائه می‌دهد و از وزن پایینی برخوردار است. ویست نیز ایستگاه‌های زمینی با دیش‌های ماهواره‌ای هستند که قطر آن‌ها به کمتر از 3.8 متر می‌رسد. همچنین سرعت انتقال داده‌های آن‌ها از 4 کیلوبایت تا 16 مگابایت در ثانیه متغیر است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала