روسیه در انتشار اخبار جعلی درباره ویروس کرونا در شبکه های اجتماعی دست ندارد

© Sputnik / Kirill Kallinikovروسیه در انتشار اخبار جعلی درباره ویروس کرونا در شبکه های اجتماعی دست ندارد
روسیه در انتشار اخبار جعلی درباره  ویروس کرونا در شبکه های اجتماعی دست ندارد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مقامات فیسبوک و توییتر اعلام کردند که هیچ خبر جعلی درباره ویروس کرونا پیدا نکرده اند که روسیه در انتشار آن دست داشته باشد.

به گزارش اسپوتنیک، جوئل روت ، یکی از مقامات توییتر گفت: "به طور کلی ، تحقیقات ما این ادعا را تأیید نکرد." به گفته وی،  توییتر هیچ کمپین جعل خبر را پیدا نکرد.

ناتانیل گلیچر، رئیس سرویس امنیت سایبری فیسبوک خاطرنشان کرد: این شرکت از وزارت خارجه آمریکا درخواست کرد  شواهد و مدارکی درباره اتهامات مطرح شده ارائه دهد اما این درخواست بدون جواب ماند. وی اظهار داشت: "وقتی شواهد را میان نمی گذارید ، اما یک بیانیه عریض و طویل ایراد می کنید ، درک این مسئله که اصلاً تخلفاتی وجود دارد ، بسیار دشوار خواهد بود."

غرامت بیش از 500 میلیون دلاری فیسبوک به ساکنین ایلینویز - اسپوتنیک ایران
غرامت بیش از 500 میلیون دلاری فیسبوک به ساکنین ایلینویز

در تاریخ 22 فوریه ، Straits Times  نوشت كه وزارت امور خارجه آمریكا روسیه را به انتشار اخبار جعلی درباره  ویروس کرونا متهم کرده است. به گفته مقامات آمریكا ، گویا هزاران حساب کاربری مرتبط با روسیه برای انتشار اطلاعات نادرست درباره ویروس کرونا (COVID-2019) در شبکه های اجتماعی وجود دارد که به تلاش های جهانی برای مقابله با این بیماری لطمه وارد می كنند. آنها همچنین این ایده را تقویت می كنند كه دولت آمریكا در ورای شیوع COVID-2019 است و به این ترتیب به اعتبار این كشور آسیب می رسانند.

فیلیپ ریکر، دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در امور اروپا و اوراسیا گفت: "مفسده جویان روس بار دیگر با منحرف کردن افکار عمومی از اقدامات جهانی در زمینه بهداشت ، سعی می کنند امنیت همگانی را تهدید کنند."

دیرتر خانم ماریا زاخاروا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در مورد این ادعاها اظهار نظر كرد و آنها را "انتشار عامدانه اخبار دروغ"  خواند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала