تلاش های شدید کره شمالی برای جلوگیری از رخنه ویروس کرونا

© AP Photo / Dita Alangkaraتلاش های شدید کره شمالی برای جلوگیری از رخنه ویروس کرونا
تلاش های شدید کره شمالی برای جلوگیری از رخنه ویروس کرونا  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی دستور داد همه کانال های رخنه ویروس کرونا به این کشور مسدود شود.

به گزارش اسپوتنیک، کیم جونگ اون نشست وسیع دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب حاکم کارگر کره شمالی را برگزار کرد  که در آن در مورد اقدامات قرنطینه اضطراری در ارتباط با شیوع نوع جدید ویروس کرونا (COVID-19) در سراسر جهان بحث و تبادل نظر شد. کیم جونگ اون دستور داد تا همه راه های ممکن برای نفوذ این  ویروس جدید به خاک کره شمالی مسدود شود.

به گزارش خبرگزاری دولتی كره شمالی، رهبر این کشور گفت اگر COVID-19 وارد كره شمالی شود، عواقب آن بسیار جدی خواهد بود." پیشتر نیز اقدامات سخت گیرانه ای برای قرنطینه در کره شمالی صورت می گرفت اما حالا تصمیم  گرفته شده این قرنطینه شدت پیدا کرده و  بازرسی از مسافران و بارهای آنها با سخت گیری بیشتری صورت بگیرد.

به گفته کیم جونگ اون ، نباید "هیچ امتیازی" وجود داشته باشد. وی خواستار ایجاد نظم و انضباط سختگیرانه  است  تا همه ساکنان کشور وی و موسسات بدون قید و شرط از الزامات قرنطینه اطاعت کنند.

یادآور می شود که در اوایل فوریه ، مقامات کره شمالی تصمیم گرفتند با متوقف کردن تردد منظم مسافر با چین و روسیه، این کشوور را بطور کامل منزوی سازند. .همچنین خروج خارجیان مقیم کره شمالی از سفارتخانه ها و محله دیپلماتیک پیونگ یانگ ممنوع شد.

نوع جدید ویروس کرونا که شیوع آن ابتدا به عنوان نوع ناشناخته ای از ذات الریه (سینه پهلو) از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی در چین شروع شد، علاوه بر30 استان و منطقه چین، به شماری دیگر از کشورها از جمله آمریکا، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ایران، ژاپن، ایتالیا... نیز سرایت کرده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала