تحریم‌های آمریکا زمینه‌ای برای گسترش کرونا در ایران

© Sputnik / Anton Bystrov /  مراجعه به بانک تصاویر کرونا در ایران
کرونا در ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
حسام الدین آشنا: تحریم‌های آمریکا کرونا را مرگبارتر و منحوس‌تر می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «ایرنا»،حسام الدین آشنا، رییس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری ایران اعلام نمود که تحریم‌های آمریکا کرونا را مرگبارتر و منحوس‌تر می‌کند.

وی در پیام توییتری خود نوشت:«پزشکان می گویند کرونا درکنار بیمارهای زمینه‌ای، مرگبار می‌شود. تحریم همان بیماری زمینه‌ای است که کرونا را منحوس‌تر و مرگبارتر می‌کند.ایالات متحده آمریکا با تحمیل تحریم و فشار حداکثری و کوبیدن بر طبل ایران ‌هراسی مسئول مستقیم مرگ و درد و رنج قربانیان ایرانی ویروس کرونا است».

طبق آخرین اطلاعات آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونای در کشور با افزایش 143 مورد جدید به 388 نفر رسیده و 73 نفر ظرف روزهای گذشته بهبود یافتند و 34 نفر فوت کرده‌اند.

ایران: نقش موسیقی در زمان بحران کرونا چیست؟ - اسپوتنیک ایران
سیاستمدار امریکایی : تحریم‌های ما نباید در مسیر مقابله با کرونا در ایران مانع‌تراشی کند

این ویروس که در حال حاضر به بیشتر کشور‌های جهان راه یافته و در حال تبدیل شدن به یک بحران جهانی است منجر به محدودیت‌های سفر و تجارت بین‌المللی شده است. در این راستا سازمان‌های جهانی و کشور‌های مبتلا به‌منظور پیشگیری و کاهش گسترش این ویروس به سایر کشور‌ها و بخش‌ها و همچنین برخورداری از دانش علمی متخصصان و کارشناسان جهت بررسی ویروس جدید و دستیابی به راه‌حل‌های درمانی، به همکاری و رایزنی بهداشت عمومی در سطح جهانی اقدام کرده‌اند.

در 31 دسامبر سال 2019، مقامات چینی از شیوع ذات الریه پنومونی ناشناخته در شهر ووهان در بخش مرکزی این کشور (استان هوبی) به سازمان بهداشت جهانی اطلاع دادند. کارشناسان عامل ایجاد کننده بیماری را شناسایی کرده اند، این یک ویروس جدید است.

سازمان بهداشت جهانی شیوع این بیماری را فوریتی با اهمیت بین المللی تشخیص داد و نام رسمی آن را بیماری COVID-19 گذاشت.تعداد مبتلایان آلوده در چین تاکنون از 78 هزار نفر فراتر رفته است، 2744 نفر جان باختند، بیش از 32 هزار نفر نیز درمان شده اند.موارد ابتلا در خارج از چین، براساس اطلاعات چندی پیش سازمان بهداشت جهانی، در 37 کشور جهان، تعداد 2790 مبتلا و 44 نفر فوتی ثبت شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала