سوریه ترکیه را به تلاش برای تقویت روحیه تروریست ها متهم کرد

CC BY 4.0 / IRNA / سوریه ترکیه را به تلاش برای تقویت روحیه تروریست ها متهم کرد
سوریه ترکیه را به تلاش برای تقویت روحیه تروریست ها متهم کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت خارجه سوریه ترکیه را به تلاش برای تقویت روحیه جنگی تروریست ها متهم می کند.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه سوریه اعلام کرد، رسانه های ترکیه و غربی عمدا تلفات ارتش سوریه را در جریان درگیری ها در منطقه شهر ساراقب در استان ادلب به طور اغراق آمیزی بیش از آنچه هست نشان می دهند و سعی در بالا بردن روحیه تروریست هایی دارند که در آنجا در حال شکست خوردن هستند.

پیش از این ، حلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه گفته بود که نیروهای مسلح ترکیه پس از کشته شدن 33 سرباز این کشور در ادلب، به بیش از 200 هدف ارتش سوریه حمله کردند. در نتیجه این حملات، به گفته وزیر دفاع ترکیه، "بیش از 300 پرسنل نظامی، پنج فروند بالگرد و 23 تانک نابود شدند."

تقویت حضور نظامی ترکیه در ادلب سوریه  - اسپوتنیک ایران
ترکیه خسارات ارتش سوریه در نبردهای ادلب را اعلام کرد

در بیانیه وزارت خارجه سوریه که توسط خبرگزاری سانا منتشر شده است، آمده است: "اغراق در مورد تلفات ارتش سوریه در رسانه های ترکیه و غربی در هنگام درگیری ها در منطقه "ساراقب "تلاشی برای تقویت روحیه تروریست هایی است که در آستانه شکست خوردن هستند. این به معنی رسمیت بخشیدن به مشارکت مستقیم نیروهای اردوغان در درگیری های نظامی شانه به شانه با گروه های تروریستی است. و همچنین عدم پایبندی ترکیه به توافق نامه سوچی را تأیید می کند. "

این وزارتخانه تأكید كرد كه "عصبانیت" آنكارا در پس زمینه موفقیتهای چشمگیر ارتش سوریه در استانهای حلب، حما و ادلب قرار دارد كه در مدت كوتاهی بیش از 130 شهرک از تروریست ها آزاد شد. به گفته وزارت امور خارجه، موفقیت های ارتش سوریه به افتتاح یکی از مهمترین شریان های حمل و نقل کشور - حلب - دمشق کمک کرده و امنیت را برای افتتاح فرودگاه بین المللی حلب فراهم کرده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала