حمایت دبیر کل ناتو از ترکیه در مورد وضعیت ادلب

© AFP 2023 / Paul J. Richardsحمایت دبیر کل ناتو از ترکیه در مورد وضعیت ادلب
حمایت دبیر کل ناتو از ترکیه در مورد وضعیت ادلب  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دبیر کل ناتو، ینس استولتنبرگ از موضع ترکیه در خصوص ادلب حمایت کرد.

به گزارش اسپوتنیک، دبیرکل ناتو، ینس استولتنبرگ، روز جمعه پس از جلسه فوق العاده شورای اقیانوس اطلس شمالی در سطح، گفت که این اتحادیه تشدید درگیری در سوریه را محکوم می کند.

وی گفت که ترکیه وضعیت امنیتی را در این نشست "توضیح داد". دبیرکل این سازمان گفت: " ناتو به خانواده های قربانیان تسلیت میگوید و همبستگی خود را با ترکیه اعلام می کند."

استولتنبرگ همچنین گفت: " امروز ترکیه وضعیت امنیتی را توضیح داد، متحدان درگذشت نظامیان ترکیه را عمیقا تسلیت می گویند، آنها همچنین حملات رژیم سوریه را با پشتیبانی روسیه در استان ادلب محکوم کردند."

واکنش لاوروف به مقابله ارتش سوریه با تروریست ها - اسپوتنیک ایران
واکنش لاوروف به مقابله ارتش سوریه با تروریست ها

وی تأکید کرد که اتحادیه خواستار پایان یافتن درگیری ها در ادلب و همچنین احترام به قوانین بین المللی و حمایت از تلاش های سازمان ملل برای یافتن راه حل صلح آمیز است.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه پیش از این گفته بود که آنکارا هنوز نتیجه مطلوبی در مذاکرات با مسکو در مورد ادلب دریافت نکرده است و برای شروع یک عملیات نظامی در منطقه آماده است. سخنگوی رئیس جمهور روسیه، دیمیتری پسکوف این را بدترین سناریو خواند.

 وزارت خارجه روسیه یکی از مهمترین دلایل بحرانی شدن اوضاع در ادلب را عدم رعایت تفاهم نامه روسیه و ترکیه در 17 سپتامبر 2018 خوانده است. همانطور که سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه متذکر شد، ترکیه نتوانست به تعهدات اصلی خود پایبند باشد، به ویژه اینکه مخالفینی را که آماده گفتگو با دولت بودند را از تروریست ها جدا نکرد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала