چین به آزمایشات بالینی داروهای جدید برای درمان کرونا شتاب می بخشد

© Sputnik / Alexander Kryazhev /  مراجعه به بانک تصاویر چین به آزمایشات بالینی داروهای جدید برای درمان کرونا شتاب می بخشد
چین به آزمایشات بالینی داروهای جدید برای درمان کرونا شتاب می بخشد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
چن شیفی ، معاون اداره دولتی کنترل داروهای چین گفت: مقامات چین تحقیقات و آزمایشات بالینی 5 دارو را که می توانند در درمان نوع جدید ویروس کرونا مؤثر باشند، تسریع کرده اند.

به گزارش اسپوتنیک، نام این داروها فاش نشده اما تأکید می شود که "روند رسیدگی و تصویب در این رابطه با اولویت درجه اول آغاز شده است."

انتقال بیماران مشکوک به ویروس کرونا به تهران - اسپوتنیک ایران
انتقال بیماران مشکوک به ویروس کرونا به تهران

آقای شیفی همچنین گفت: بیش از 80 کلینیک برای معالجه و تشخیص بیماری جدید از جمله از داروهای طب سنتی چینی استفاده کرده اند  که نتایج مثبتی را نیز به همراه داشته است.

پیش از این گزارش شده بود که آزمایشات بالینی واکسن برای نوع جدیدی از کرونا ویروس در چین ، زودتر از پایان آوریل آغاز نمی شود.

در اواخر ماه دسامبر ، مقامات چینی از شیوع ذات الریه با منشا ناشناخته در شهر ووهان  در  استان هوبی این کشور خبر دادند. عامل ایجاد کننده این بیماری نوع جدیدی از ویروس کرونا تشخیص داده شد.  11 فوریه سازمان بهداشت جهانی به این بیماری نام کووید -19 داد.

21 فوریه ، تعداد مبتلایان مبتلا به این بیماری چین از 75 هزار نفر فراتر رفت .  2236 نفر فوت کردند و  18.2 هزار بیمار مبتلا به نوع جدید ویروس کرونا درمان شده اند.

سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران ابتلای 5 نفر به ویروس کرونا در این کشور را تایید کرد و گفت: متاسفانه دو نفر از مبتلایان به کرونا فوت کرده‌اند و در حال حاضر دو نفر از مبتلایان به این بیماری در بیمارستان‌های قم و یک پزشک که از قم به اراک رفته بود، در بیمارستان این شهر در قرنطینه کامل به سر می‌برند.

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала