اگر پمپئو در بغداد ترور شود، آمریکا حق شکایت ندارد

© AFP 2023 / Getty Images / Zach Gibson اگر پمپئو در بغداد ترور شود، آمریکا حق شکایت ندارد
 اگر پمپئو در بغداد ترور شود، آمریکا حق شکایت ندارد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به عقیده کارشناس آمریکایی، ترور سردار سلیمانی در عراق در شرایط غیرجنگی بود، پس آمریکا نیز در صورت ترور پمپئو در بغداد نباید شکایتی داشته باشد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از برنا،جوزف نای کارشناس سی ان ان گفت: پس از آن که آمریکا سردار سلیمانی را در عراق، آن هم در شرایطی که در حال جنگ نبود، ترور کرد، اکنون اگر کسی وزیر امور خارجه آمریکا را در بغداد ترور کند، آمریکا حق هیچ شکایتی ندارد، زیرا باب ترور شخصیت‌ها را خودش گشوده است. 

واکنش باراک اوباما به نام سردار سلیمانی + ویدئو - اسپوتنیک ایران
واکنش باراک اوباما به نام سردار سلیمانی + ویدئو

فرید زکریا، مجری برنامه جی پی اس شبکه سی ان ان در خصوص شخصیت ترامپ گفت: وی از هر یک سایر رؤسای جمهور سابق آمریکا، غیراخلاقی‌تر است و به اخلاقیات کمتر اهمیت می‌دهد.

وی در خصوص ترور سردار سلیمانی به فرمان ترامپ در عراق گفت: شما (ترامپ) با ترور یک مقام بلندپایه در یک کشور ثالث، آن هم در زمانی که در حال جنگ نیستید، در واقع، فرمان اجرایی جرالد فورد، رئیس جمهور اسبق آمریکا، را ابطال کرده اید، زیرا جرالد فورد، پس از پایان جنگ ویتنام، یک فرمان اجرایی صادر کرد و در آن صراحتاً نوشت که ما (آمریکا) وارد عملیات ترور کردن دیگران نخواهیم شد. ما نباید این هنجار را کنار بگذاریم. مثلاً اگر مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، به بغداد برود و کسی به او تیراندازی کند (و او را از پای درآورد)، چه اتفاقی خواهد افتاد؟ آنگاه ما هیچ حقی برای شکایت از آن کار نداریم، زیرا خودمان به سردار سلیمانی شلیک کردیم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала