امکان استعفای وزیر دادگستری آمریکا به دلیل توئیت های ترامپ

© AFP 2023 / Brendan Smialowski امکان استعفای وزیر دادگستری آمریکا به دلیل توئیت های ترامپ
 امکان استعفای وزیر دادگستری آمریکا به دلیل توئیت های ترامپ  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ویلیام بار، دادستان کل و وزیر دادگستری آمریکا به دلیل دخالت‌های توییتری ترامپ در روند تحقیقات این وزارتخانه، در حال بررسی استعفای خود است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از واشنگتن پست، ویلیام بار، دادستان کل و وزیر دادگستری ایالات متحده آمریکا به دلیل بی‌توجهی دونالد ترامپ به هشدارهای او درباره دخالت نکردن در حوزه مسئولیتی این وزارتخانه و توییت‌های پی‌درپی ترامپ درباره وزارت دادگستری آمریکا، در حال بررسی استعفای خود است. 

از سوي آمریکا، آسانژ به 5 سال زندان محکوم شد. - اسپوتنیک ایران
وزارت دادگستری آمريکا: آسانژ به 5 سال زندان محکوم شد

در گذشته، دونالد ترامپ در پیامی توییتری بدون اعتنا به درخواست ویلیام بار از او برای اظهارنظر نکردن درباره پرونده‌های جنایی به تشریح گستره اختیارات قانونی خود پرداخته و گفت برای این کار دارای حق قانونی است.

واشنگتن‌پست به نقل از سه منبع آگاه گزارش داد ویلیام بار به افراد نزدیک به ترامپ گفته در حال بررسی استعفا به دلیل توییت‌های ترامپ است.

منابع فوق به این روزنامه آمریکایی اعلام نموده اند که به نظر می‌رسد ویلیام بار مواضعش را با نزدیکان ترامپ در میان گذاشته تا بتواند این پیام را به او برساند که باید از اظهارنظر‌های علنی درباره تحقیقات وزارت دادگستری خودداری کند.

دخالت‌های ترامپ در پرونده راجر استون، دوست قدیمی و مشاور رئیس جمهوری آمریکا در زمان انتخابات سال 2016، با انتقادات گسترده‌ای روبرو شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала