ترامپ: به خاطر کری و مورفی، ایران تن به مذاکره نمی‌دهد

© REUTERS / Kevin Lamarqueترامپ: به خاطر کری و مورفی، ایران تن به مذاکره نمی‌دهد
ترامپ: به خاطر کری و مورفی، ایران تن به مذاکره نمی‌دهد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهور آمریکا از دیدار سناتور کریس مورفی با محمد جواد ظریف انتقاد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، خبر دیدار سناتور کریس مورفی و محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه ۱۷ فوریه از سوی نشریه "فدرالیست" رسانه‌ای شد.

سناتور مورفی پس از انتشار خبر دیدارش با ظریف از سوی رسانه‌های آمریکایی، دیروز خبر این دیدار را تایید کرد و در رشته توییت‌هایی نوشت که با ظریف در خصوص گروه‌های نیابتی ایران، آزادی شهرواندان آمریکایی و ارسال کمک‌های بشردوستانه به یمن گفت‌وگو کرده است.

عباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نیز ضمن تأیید تلویحی دیدار ظریف و سناتور مورفی اعلام کرد: دکتر ظریف همواره گفته اند که با برخی اعضای کنگره آمریکا که از او درخواست ملاقات می کنند، دیدار و دیدگاه های ج.ا. ایران و واقعیات منطقه را تشریح می کند. این اقدامات بخشی از دیپلماسی عمومی است که شامل دیدار با نخبگان، مراکز فکری و مصاحبه و دیدار توجیهی با اصحاب رسانه ها نیز می شود.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در واکنش به این دیدار در توئیتی نوشت: کری و مورفی به طور نامشروع قانون لوگان را نقض کردند. به همین دلیل است که ایران تن به مذاکره نمی‌دهد. باید شدیدا با آن‌ها برخورد شود.

​رئیس جمهور آمریکا شب گذشته نیز در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره دیدار کریس مورفی، سناتور دموکرات با محمدجواد ظریف، وزیر امورخارجه ایران در مونیخ، آن را نقض قانون لوگان توصیف کرده بود.

بر اساس قانون لوگان هر شهروند یا مقام غیرمسئول آمریکایی که بدون اجازه دولت اقدام به مذاکره با مقامات دولت‌های متخاصم کند، مجرم شناخته خواهد شد. این قانون با هدف جلوگیری از تضعیف مواضع دولت آمریکا در برابر دولت‌های متخاصم وضع شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала