سیاست های تحریمی آمریکا، تجارت جهانی را تحت تاثیر قرار می دهد

© AFP 2023 / Nicholas Kammسیاست های تحریمی آمریکا، تجارت جهانی را تحت تاثیر قرار می دهد
سیاست های تحریمی آمریکا، تجارت جهانی را تحت تاثیر قرار می دهد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت امور خارجه روسیه: سیاست تحریم های ایالات متحده به طور فزاینده ای آزادی تجارت جهانی را تضعیف می كند.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه روسیه در ارتباط با اقدامات ضد روسی آمریکا گفت: سیاست تحریم های ایالات متحده به طور فزاینده ای آزادی تجارت جهانی را تضعیف می كند.

روز سه شنبه، ایالات متحده تحریم هایی را علیه شرکت سوئیسی "روس نفت" و رئیس هیئت مدیره و معاون رئیس آن، دیدیر کاسیمیرو اعمال کرد. آمریکا آنها را متهم به تجارت نفت ونزوئلا با دور زدن تحریم های ایجاد شده توسط ایالات متحده متهم کرد. ایالات متحده 90 روز به متحدان خود، به ویژه در اروپا فرصت می دهد تا روابط تجاری خود را با "روس نفت" قطع کنند. به گفته یک نماینده ارشد دولت آمریکا، با اعمال تحریم های آمریکا علیه "روس نفت"، ایالات متحده به روسیه هشدار می دهد که آماده است تا اقدامات دیگری را نیز انجام دهد. پیش از این، ایالات متحده "روس نفت" و شرکت های تابعه آن را به عرضه نفت ونزوئلا به بازارهای خارجی متهم کرده بود.

جهانگیری درآمد ایران در شرایط تحریم را اعلام کرد - اسپوتنیک ایران
جهانگیری درآمد ایران در شرایط تحریم را اعلام کرد

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در توئیتر خود نوشت: امروز ما با تحریم شرکت «روس‌نفت» روسیه، شریان حیاتی مادورو برای دور زدن تحریم‌های اعمال شده بر صنعت نفت ونزوئلا را قطع کردیم. آنها که از این رژیم فاسد حمایت کرده و به آن امکان سرکوب مردم ونزوئلا را می‌دهند، پاسخگو خواهند بود.

بر اساس اعلام خزانه‌داری آمریکا، از این پس هر فرد یا شرکتی که با این شرکت مراوده مالی داشته باشد، در معرض تحریم قرار می‌گیرد. دولت آمریکا مدعی شده است که شرکت روس‌نفت از عاملان اصلی دور زدن فشارهای واشنگتن بر دولت ونزوئلا بوده است. یک مقام آمریکایی در توجیه تحریم این شرکت روسی گفت: «این واکنشی به نقش محوری فزاینده شرکت روس‌نفت در رابطه با ونزوئلا بود.»

این مقام آمریکایی همچنین مدعی شد که این شرکت روسی بیش از نیم میلیون نفت از ونزوئلا وارد می‌کرده و به شکلی فعال تحریم‌های آمریکا را دور می‌زده است. مقامات کاخ سفید اوائل ماه جاری میلادی اعلام کرده بودند که  تحریم این شرکت نفتی دولتی روسی را مد نظر دارند. یک مقام آمریکایی هم گفته است که تحریم این شرکت روسی به درخواست شخص «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا انجام گرفته است.

دولت آمریکا مدت‌هاست که به هدف سرنگون ساختن دولت «نیکلاس مادورو» رئیس جمهوری قانونی ونزوئلا تحریم‌هایی را وضع کرده و کشورهاییی همچون کوبا و روسیه را که با ونزوئلا همکاری تجاری دارند، تحت فشار قرار می‌دهد. آمریکا که رقیب اصلی روسیه در تأمین انرژی اروپا به شمار می‌آید، پیش از این هم روس‌نفت را به دلیل پرونده اوکراین تحریم کرده و کشورهای اروپایی را برای توقف واردات نفت و گاز از روسیه تحت فشار قرار داده بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала