تصویری از انهدام پایگاه های سپاه پاسداران ایران در دمشق

© REUTERS / Amir Cohenتصویری از انهدام پایگاه های سپاه پاسداران ایران در دمشق
تصویری از انهدام پایگاه های سپاه پاسداران ایران در دمشق - اسپوتنیک ایران
اشتراک
حملات هوایی اسرائیل انبارهای سلاح و مهمات و مقرها و پناهگاه‌های سپاه پاسداران ایران را هدف قرار داده و خسارت‌ ها و زیان‌هایی را به ساختارهای زیر بنایی منطقه اطراف فرودگاه دمشق وارد ساخته است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه جروزالم پست، دوشنبه ۱۷ فوریه ۲۰۲۰ از وارد آمدن خسارت‌های بزرگی به مواضع و انبارهای سلاح و مهمات سپاه پاسداران ایران در پی حملات اخیر اسرائیل به اهدافی در اطراف فرودگاه بین‌المللی دمشق خبر داد.

این روزنامه در گزارشی مصوّر به نقل از وب‌ سایت ImageSat International نوشت در ۵ حمله هوایی اسرائیل که در روز ۱۳ فوریه جاری به مواضع لشکر ۹۱ در منطقه الکسوه در جنوب دمشق پایتخت سوریه انجام شده خسارت‌های قابل توجهی به مواضع سپاه پاسداران ایران در نزدیکی فرودگاه بین‌ المللی دمشق وارد آمده است.

بنا به این گزارش تصاویر ماهواره‌ ای نقل شده از وب‌ سایت (ISI) حجم زیان‌های وارده به ساختمان‌های اطراف فرودگاه را نشان می‌ دهد که این خسارت‌ها به مقر و انبارهای متعلق به سپاه پاسداران در نزدیکی باند فرودگاه بین‌المللی دمشق وارد آمده است.

علاوه بر آن یک انبار دیگر تسلیحات نیز به طور کامل در این حملات هوایی منهدم شده اما بنا به این گزارش یک پناهگاه متعلق به سپاه به طور جزئی آسیب دیده است.

در گزارش روزنامه جروزالم پست همچنین آمده است که حملات هوایی اسرائیل ۳ منطقه مختلف در اطراف فرودگاه بین‌ المللی دمشق را هدف قرار داده بود.

دیدبان حقوق بشر سوریه جمعه گذشته تاکید کرد که ۷ تن از نیروهای دولتی سوریه و سپاه پاسداران ایران در حملات هوایی اسرائیل که مواضعشان را در اطراف فرودگاه بین‌المللی دمشق هدف قرار داده، کشته شدند.

رامی عبدالرحمن مدیر دیدبان حقوق بشر سوریه در تماسی با شبکه‌ های "العربیه" و "الحدث" ضمن اشاره به این‌ که بمباران هوایی جنگنده‌های اسرائیلی "منطقه فرودگاه" را هدف قرار داده، گفت: در حملات هوایی امشب اسرائیل ۷ نفر، شامل ۳ نفر از نیروهای ارتش سوریه و ۴ تن از نیروهای سپاه پاسداران کشته شدند.

رامی عبدالرحمن تاکید کرد که ۴ تن از افسران ایرانی در میان کشته شدگان حملات هوایی اسرائیل به مناطق اطراف دمشق هستند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала