ترکیه نابودی کشتی اش در بندر طرابلس را تایید نمی کند

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / ترکیه نابودی کشتی اش در بندر طرابلس را تایید نمی کند
ترکیه نابودی کشتی اش در بندر طرابلس را تایید نمی کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی رئیس جمهور ترکیه: اطلاعاتی مبنی بر غرق شدن کشتی بر اثر حمله موشکی به بندر طرابلس را تأیید نمی کنیم.

به گزارش اسپوتنیک، ابراهیم کالین، سخنگوی رئیس جمهور ترکیه روز سه‌شنبه گفت: ترکیه اطلاعاتی مبنی بر غرق شدن کشتی این کشور بر اثر حمله موشکی به بندر طرابلس را تأیید نمی کند.

کالین در پاسخ به سوالی درباره گلوله باران به سوی یک کشتی ترکیه‌ای در بندر طرابلس در روز سه شنبه گفت: "گلوله باران اتفاق افتاد، اما هیچ کدام برخورد نکردند. در واکنش به این گلوله باران چندین شلیک نیز انجام شد. اما می توانم بگویم که پس از آن وضعیت آرام شد."

پیشتر ارتش ملی لیبی به رهبری خلیفه حفتر از انهدام یک کشتی ترکیه ای در بندر طرابلس که حامل اسلحه و مهمات بود، خبر داده بود. ارتش ملی لیبی در بیانیه ای گفت: "یک کشتی ترکیه مجهز به سلاح و مهمات، که امروز صبح به بندر طرابلس وارد شده بود، نابود گردید." پیشتر رسانه های لیبی گزارش داده بودند که نیروی دریایی ترکیه سرباز و تانک به طرابلس، پایتخت لیبی منتقل می کند.

 ارتش ملی لیبی: کشتی ترکیه ای حامل سلاح در طرابلس منهدم شد+ویدیو - اسپوتنیک ایران
ارتش ملی لیبی: کشتی ترکیه ای حامل سلاح در بندر طرابلس منهدم شد+ویدیو

پس از سرنگونی و قتل رهبر لیبی معمر قذافی در سال 2011، کنترل لیبی از یک قدرت واحد خارج گردید و اکنون قدرت دوگانه در این کشور حاکم است. قدرت در شرق کشور توسط پارلمان انتخاب شده توسط مردم اداره می شود و در غرب در طرابلس، پایتخت این کشور، دولت توافق ملی، که با حمایت سازمان ملل و اتحادیه اروپا تشکیل شده است، قدرت را دست دارد. مقامات بخش شرقی این کشور به طور مستقل از طرابلس فعالیت می کنند و با ارتش ملی لیبی به رهبری خلیفه حفتر همکاری می کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала