پافشاری فیفا برای حضور زنان در ورزشگاه های ایران

CC BY 4.0 / IRNA / پافشاری فیفا برای حضور زنان در ورزشگاه های ایران
پافشاری فیفا برای حضور زنان در ورزشگاه های ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
فدراسیون جهانی فوتبال از ایران خواسته تا به تعهد خود برای فراهم کردن شرایط حضور زنان در ورزشگاه ها عمل کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه همشهری، یک منبع آگاه در وزارت ورزش گفت:" فیفا در نامه‌ای که به ‌تازگی به فدراسیون فوتبال ایران فرستاده، تأکیده کرده که این فدراسیون باید شرایط حضور زنان در استادیوم‌های فوتبال را برای تماشای 3 رویداد مهم فراهم کند."

زنان ایران در 2سال گذشته 3 بار اجازه حضور در استادیوم پیدا کرده‌اند، بازی پرسپولیس‌– کاشیما در فینال لیگ قهرمانان آسیا، بازی دوستانه تیم‌‌های ملی ایران و بولیوی و بازی تیم‌‌های ملی ایران و کامبوج در مقدماتی جام‌جهانی‌2022.

علی ربیعی، سخنگوی دولت ایران - اسپوتنیک ایران
سخنگوی دولت ایران: زنان می توانند در ورزشگاه حضور یابند

اکنون فیفا در آخرین‌ نامه‌اش به ایران، به‌طور رسمی خواسته که زنان باید در همه بازی‌ها در ورزشگاه حضور داشته باشند. نامه فیفا شامل 3 بند هست که به طور شفاف توضیح می دهد زنان باید تماشاگر کدام بازی‌ها باشند:

1-      در مسابقات انتخابی جام‌جهانی صندلی بیشتری به زنان اختصاص پیدا کند.

2-      در بازی‌هایی که تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا میزبان هستند، زنان باید بتوانند وارد ورزشگاه شوند.

3-      شرایطی فراهم شود که از ‌ماه ژوئن (خرداد-تیر) در لیگ‌ داخلی هم زنان بتوانند بازی‌های تیم‌های مورد علاقه‌شان را در ورزشگاه ببینید.

در مرحله انتخابی جام‌جهانی، ایران میزبان تیم‌های بحرین، عراق و هنگ‌کنگ است. بازی ایران و هنگ‌کنگ نخستین بازی است که زنان می‌توانند امیدوار باشند به ورزشگاه بروند. این بازی 7 فروردین برگزار می‌شود. 15 خرداد ایران میزبان بحرین است، بازی برگشت ایران با عراق هم 20 خرداد برگزار می‌شود.

خبرگزاری رویترز در پایان سال 2019 خبر داد که فدراسیون فوتبال ایران برای فراهم‌کردن شرایط حضور تماشاگران زن در لیگ‌های داخلی به فیفا تعهد کتبی داده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала