سناتور روسی: اتحادیه اروپا فاقد استقلال است

© Sputnik / Grigoriy Sisoev /  مراجعه به بانک تصاویر Председатель Комитета Совета Федерации по международным делам Константин Косачев
Председатель Комитета Совета Федерации по международным делам Константин Косачев  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سناتور روسی رئیس کمیته امور خارجه شورای فدراسیون روسیه کنستانتین کوساچف، با بیان سخنان جوزپ بورل نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجه، در جریان کنفرانس امنیتی مونیخ گفت: اتحادیه اروپا فاقد قدرت، بلکه استقلال و قاطعیت در عمل است.

به گزارش اسپوتنیک، جوزپ بورل در جریان کنفرانس امنیتی مونیخ اعلام داشت، که اروپا نه تنها به اظهار نظر و ابراز نگرانی، بلکه برای نشان دادن آمادگی برای اقدام، "باید به زبان زور و عمل صحبت کند."

بورل: اتحادیه اروپا باید به زبان زور و عمل صحبت کند - اسپوتنیک ایران
بورل: اتحادیه اروپا باید یاد بگیرد به زبان زور و عمل صحبت کند

وی در این میان، خاطرنشان کرد: در زمینه امنیت و حل و فصل مناقشات اقدامات کمی در اروپا انجام شده است.

کوشاچف در صفحه فیسبوک خود نوشت: اتحادیه اروپا نه فقط فاقد قدرت، بلکه فاقد استقلال است و در حالی اروپا مطیعانه در پی" برادر بزرگ " است، که اعمال تحریم های ثانویه علیه شرکای اروپایی در حال انجام است، قدرت آن نه برای خود اروپا و نه برای منافع مشترک اش، بلکه برای منافع واشنگتن کار خواهد کرد.

به گفته سناتور، اگر روسیه و اتحادیه اروپا با اقدامات یکسان می فهمیدند که با استقلال و توانایی کمک به حل مشکلات مشترک را دارند. بیانیه بورل قابل اعتراض نبود.

بله، بعضی اوقات باید قدرت و اراده خود را نشان دهید. به عنوان مثال، هنگامی که کشورهای عضو اتحادیه اروپا به عنوان ضامن توافق بین نیروهای دولتی و مخالفان در سال ۲۰۱۴ در کی یف عمل کردند؛ اما پس از آن شرم آورانه عقب نشینی کردند، اجازه دادند کودتای مشروطه و جنگ داخلی متعاقب آن رخ دهد. در اینجا سختگیری است که به دست می آید و این می توانست باعث نجات جان ۱۳ هزار نفر در اوکراین شود.

به گفته وی، هنگامی که ایالات متحده به طور یک جانبه از دو توافق بزرگ - برنامه هسته ای ایران و پیمان حذف موشک های میان برد و برد کوتاه تر عقب نشینی کرد، تصمیم گیری قاطع تر نیاز بود.

این سیاستمدار روس خاطرنشان كرد: سختگیری نیز در شرایطی كه ایالات متحده مانع از اجرای پروژه "نورد استریم-۲" مورد نیاز اروپا شده بود، لازم بود.

کوساچف افزود: اما این بدان معنی نیست که شما عینا باید دنباله روی ایالات متحده باشید، بروکسل زبان قدرت را به خاطر نمی آورد. برعکس، مدت طولانی است که از زبان دیگری علیه روسیه استفاده نشده است. فقط مجازات ها و تهدیدها به استثنای اظهارات سیاستمداران منفرد است.

روز یکشنبه، سی و پنجمین کنفرانس امنیتی مونیخ در پایتخت بایرن به پایان رسید. این مجمع که از تاریخ ۱۴ تا ۱۶ فوریه برگزار شد، با حضور بیش از ۸۰۰ نماینده از جمله حدود ۱۵۰ رئیس دولت، نخست وزیران و اعضای دولت ها برگزار شد. سرپرستی هیئت روسی توسط سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه انجام شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала