حرف‌های احساسی همراه با بغض کودکان کار در اختتامیه جشنواره فیلم فجر +ویدئو

© Sputnik / Mikhail Alaeddin /  مراجعه به بانک تصاویر کودک ایرانی از اردوگاه پناهندگان به استرالیا منتقل می شود
کودک ایرانی از اردوگاه پناهندگان به استرالیا منتقل می شود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کودکان کار فیلم خورشید در اختتامیه جشنواره فیلم فجر برچیده شدن بساط کودکان کار و کودک کار از جهان را آرزو کردند.

به گزارش اسپوتنیک، شمیلا بازیگر فیلم خورشید که از کودکان کار است در اختتامیه جشنواره فیلم فجر حرف‌هایی احساسی با بغض را به زبان آورد و برچیده شدن بساط کار کودکان و کودک کار از جهان را آرزو کرد. او گفت: «من یک دختر افغانی هستم که در کشورم جنگ است، در کشور من صلح و آرامش نیست. من یک دختر افغانی هستم که در کشوری دیگر کار می‌کنم. من در مترو کار می‌کنم برای گذراندن زندگی خود و امیدوارم روزی برسد که در جهان هیچ کودک کاری وجود نداشته باشد.»

View this post on Instagram

A post shared by توئیتر فارسی (@twiit.farsi) on

کاربران بسیاری به این موضوع واکنش نشان دادند و با عنوان اینکه بسیاری از کودکان کار حتی معنی آرزو را هم نمی‌دانند، این کودک را نماینده واقعی کودکان کار خواندند. جمعی از کاربران عنوان می‌کنند هر روز از کنار کودکان کار در خیابان بی‌تفاوت گذر می‌کنیم و در فضای مجازی نسبت با این مسائل به شدت واکنش نشان می‌دهیم‌؛ اما تشویق‌ها، اشک‌ها و دلسوزی‌های لحظه‌ای کار به جایی نخواهد برد و چه جالب است کسانی که می‌بایست کار کنند تا کودک کار نداشته باشیم در حال آرزو کردن برای آنان هستند. کاربران زیادی نیز ضمن اینکه عنوان می‌کنند از حرفای دخترک دلشان به درد آمده و متاثر شده‌اند، دنیایی بدون جنگ، فقر، فساد و کودکان کار را آرزو دارند.

View this post on Instagram

A post shared by navid mohammadzadeh (@navidmohamadzadeh) on

غالب کاربران عقیده دارند این موضوع نباید آرزو باشد چراکه این وظیفه دولت‌هاست که به کودکان کار توجه کنند اما متاسفانه این موضوع همیشه شعار بوده و آرزویی محال است وقتی مدیران به شعارهای تبلیغاتی بسنده می‌کنند‌.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала