واکنش هوآوی به اتهامات جدید وزارت دادگستری آمریکا

© AFP 2023 / Daniel Leal-Olivasواکنش هوآوی به اتهامات جدید وزارت دادگستری آمریکا
واکنش هوآوی به اتهامات جدید وزارت دادگستری آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شرکت چینی هوآوی در بیانیه‌ای اتهامات جدید وزارت دادگستری آمریکا علیه این شرکت را فشار سیاسی نامید.

به گزارش اسپوتنیک، شرکت چینی هوآوی روز جمعه در بیانیه‌ای که در وب سایت خود منتشر کرد، اتهامات جدید وارده از سوی وزارت دادگستری آمریکا علیه این شرکت را فشار سیاسی نامید.

بنیانگذار هوآوی رن ژنگ فی - اسپوتنیک ایران
هواوی: ما در برابر موج اول حمله آمریکا مقاومت کردیم

در بیانیه آمده است: مدت‌هاست که مقامات آمریکایی از تمامی قدرت این کشور برای تحت نظر قرار دادن این شرکت خصوصی استفاده می‌کنند. آنها به هر وسیله‌ای متوسل می‌شوند: قانونگذاری، اداری، حقوقی و دیپلماتیک. آنها حتی به منظور دخالت در عملکرد عادی این شرکت سعی در جلب افکار عمومی علیه هواوی دارند. ادعاهای جدید وزارت دادگستری آمریكا بخشی از این كارزار است. این (امر) آشکار یک فشار سیاسی است.

در بیانیه این شرکت همچنین آمده است که این اتهامات "چیز جدیدی را آشکار نمی‌کنند" و بر اساس پرونده‌های مدنی هستند که قبلاً به نفع هوآوی حل و فصل شده‌اند، اما وزارت دادگستری آمریکا اکنون قصد دارد این پرونده‌ها را به صورت پرونده‌های جنایی بررسی کند.

در 13 فوریه، وزارت دادگستری ایالات متحده کیفرخواستی علیه شرکت چینی هوآوی صادر کرد. در این کیفر خواست به طور ویژه یک مورد جدید اضافه شده که در آن تخلف از قوانین ایالات متحده در مورد بازپرسی و اخاذی و همچنین "توطئه" و کلاهبرداری با هدف "تصرف فناوری پیشرفته" برخی از شرکتهای آمریکایی ادعا شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала