حمله هکر‌های ایرانی به دانشگاه‌های آمریکا و اروپا

© Fotolia / Yeko Photo Studioحمله هکر‌های ایرانی به دانشگاه‌های آمریکا و اروپا
حمله هکر‌های ایرانی به دانشگاه‌های آمریکا و اروپا  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک رسانه هلندی مدعی شد هکر‌های ایرانی، سامانه‌های دانشگاه‌های اروپایی، آمریکایی و استرالیایی را هدف حمله سایبری خود قرار داده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از   باشگاه خبرنگاران جوان  ، یک رسانه هلندی روز جمعه با استناد به یافته‌های شرکت چند ملیتی «واتر هاوس کوپرز» مدعی شد هکر‌های ایرانی تحت حمایت دولت در ماه‌های اخیر دانشگاه‌های را در اروپا، آمریکا و استرالیا هدف حملات خود قرار داده اند.

خبرگزاری رویترز در گزارشی  در اینباره نوشت هنوز مشخص نیست که آیا تلاش هکر‌های ایرانی برای نفوذ به سامانه‌های کامپیوتری این دانشگاه‌ها از جمله سه دانشگاه در هلند، موافقیت آمیز بوده یا نه.

رسانه هلندی فوقالذکر به نقل از کارشناسان امنیت سایبری مدعی شد هکر‌های ایرانی در تلاش بودند تا مواد درسی و آرشیو این دانشگاه‌ها را به منظور استفاده در مدارس ایران به سرقت ببرند.

شایعه حمله هکرهای ایرانی به کارزار انتخاباتی ترامپ - اسپوتنیک ایران
شایعه حمله هکرهای ایرانی به کارزار انتخاباتی ترامپ

روابط دیپلماتیک میان ایران و هلند از سال گذشته و به دنبال طرح ادعای دست داشتن تهران در قتل دو سیاستمدار از سوی هلند به تیرگی گرایید. این در حالی است که تهران هر گونه مداخله در قتل این افراد را رد کرده است.

یادآور می شود ایران نیز از حملات هکری به خود خبر داده است. معاون وزیر ارتباطات ایران اطلاع داد که روز 8  فوریه گسترده ترین حمله سایبری به زیر ساخت های ایران دفع شده است.

حمید فتاحی معاون وزیر ارتباطات ایران در توئیتر نوشت: هکرهای اجاره‌ای گسترده‌ترین حمله تجربه شده در تاریخ ایران را علیه زیرساخت‌های کشور اجرا کردند.

وی ادامه داد: این هکرها میلیون‌ها مبدا و میلیون‌ها مقصد را هدف گرفتند و با حمله SYN FLOOD با نرخ ۱۸۰ میلیون PPS به دنبال اختلال سراسری در شبکه اینترنت هستند.

فتاحی خاطر نشان کرد: این حمله دفع شده و هکرها به دیوار می‌خورند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала