گروه کشتیرانی نیروی دریایی آمریکا وارد خلیج فارس می شود

© AFP 2023 / HO/US Navy/PH3 David E. Carterگروه کشتیرانی نیروی دریایی آمریکا وارد خلیج فارس می شود
گروه کشتیرانی نیروی دریایی آمریکا وارد خلیج فارس می شود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک گردان شامل کشتی فرود هوایی چند منظوره باتان، هواپیمای هلیکوپتربر نیویورک و ... وارد آبهای خلیج فارس شدند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ناوگان عملیاتی پنجم آمریکا، یک گروه از کشتی های نیروی دریایی آمریکا وارد آبهای خلیج فارس شدند. 

امن ترین ناو هواپیمابر تاریخ کدام است؟ - اسپوتنیک ایران
امن ترین ناو هواپیمابر تاریخ کدام است؟

این گروه شامل کشتی فرود هوایی چند منظوره باتان، هواپیمای هلیکوپتربر نیویورک و کشتی اوک هیل است. این گروه گنجایش 2.5 هزار اسلحه دریایی را دارند.

گروه نیروی دریایی آمریکا، توسط ناوشکن موشکی کارنی DDG-64، مجهز به سیستم دفاع موشکی Aegis و کشتی پشتیبانی ویلیام مک لین (ویلیام مکلین) همراهی می شود.

گرگ للاند، کاپیتان کشتی فرود هوایی چند منظوره باتان گفت: "عبور ما از این تنگه مهم (هرمز) و حضور دائمی در این منطقه نقش مهمی در حفظ آزادی ناوبری (در این منطقه) دارد که این امرکلید امنیت و ثبات منطقه ای است."

در این راستا، یک گردان اعزامی دریایی آمریکا در منطقه با مسئولیت  ناوگان عملیاتی پنجم آمریکا در حمایت از عملیات امنیتی دریایی در خلیج فارس مستقر می شوند تا از حمایت متحدین و شرکای واشنگتن اطمینان حاصل کنند و از آزادی ناوبری و جریان تجارت آزاد در منطقه اطمینان حاصل شود.  

در حال حاضر، در کشورهای همسایه خلیج فارس، یک گروه ناو هواپبمابر نیروی دریایی ایالات متحده نیز وجود دارد که به رهبری ناو اتمی هری ترومن (CVN-75) هدایت می شود. علاوه بر خود هواپیمای حامل هواپیما ، کروزر موشکی (نورماندی) و همچنین چندین ناوشکن دیگر نیز از سوی آمریکا در منطقه خلیج فارس حضور دارد.

پیش از این در خبرها آمده بود که فرانسه به‌دنبال جایگزین امنیتی اروپا در تنگه هرمز به‌جای ائتلاف دریایی تحت رهبری آمریکا در آن منطقه درآمد و رهبری یک ماموریت اروپایی مستقل از ائتلاف دریایی ایالات متحده در خلیج فارس را برعهده گرفت.

چندی پیش فلورانس پارلی وزیر دفاع فرانسه اعلام کرد که این ابتکار عمل می‌تواند از سال آینده آغاز شود و نزدیک به 10 کشور اروپایی و غیراروپایی به آن می‌پیوندند. اما از ذکر نام کشورها خودداری ورزید.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала