گزارش و تحلیل

هدیه فلسطینی ها برای اسراییلی ها

© AFP 2023 / Ronen Zvulunگاف نخست وزیر اسرائیل درباره قربانیان کرونا در ایران
گاف نخست وزیر اسرائیل درباره قربانیان کرونا در ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
هدیه آقای نتانیاهو غیر از جنگ و کشتار و خونریزی چیز دیگری نخواهد بود.

آقای بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل اخیرا فلسطینی ها را تهدید کرده بود که هدیه غیر منتظره ای برای آنها آماده کرده که در عمر خود ندیده اند.

البته مشخص است هدیه آقای نتانیاهو غیر از جنگ و کشتار و خونریزی چیز دیگری نخواهد بود و شاید اسراییلیها از آمریکایی ها مجوز استفاده از تسلیحات جدیدی را گرفته اند و منظور آقای نتانیاهو همین تسلیحات است.

طی سالهای اخیر هم آقای نتانیاهو ثابت کرده که در هر زمانی که با مشکل داخلی مواجه بوده و یا نزدیک به انتخابات اقدام به کشت و کشتار و خونریزی می کند تا راست افراطی را به سمت خود بکشد و بتواند رای آنها را به دست آورد.

اما هر بار اسراییلی ها اقدام به حمله به فلسطینی ها کرده اند با هدیه های پیش بینی نشده ای مواجه شده اند که به هیچ وجه انتظار آن را نداشتند.

یکی از دوستان فرهیخته فلسطینی ام به نام آقای عبد الباری عطوان، که شخصیت رسانه ای بسیار معروفی است، می گفت ظاهرا اخیرا شهید سپهبد قاسم سلیمانی شخصا بصورت محرمانه وارد غزه شده بوده و ایرانی ها تسلیحات جدیدی را در اختیار فلسطینی ها قرار داده اند که اسراییلی ها هیچ انتظار آن را نداشته اند و برخی باور دارند ماجرای ترور شهید سلیمانی توسط آمریکایی ها به این دلیل بود که سازمان های اطلاعاتی اسراییل فهمیده بودند که قبل از شهادت سردار سلیمانی در غزه بود و نقشه هایی برای اسراییلیها و آمریکایی ها کشیده بود تا زمان اعلان طرح موسوم به معامله قرن آنها بتوانند با این توطئه مقابله کنند.

معنای تهدید جدید نتانیاهو چیست؟ - اسپوتنیک ایران
معنای تهدید جدید نتانیاهو چیست؟

می توان گفت برای اولین بار طی دهه های اخیر فلسطینی ها از هر جناحی که هستند با هم متحد شده اند و امروزه عموم کشورهای اسلامی نیز پشت آنها هستند و به این دلیل فلسطینی ها در شرایطی قرار دارند که باید کاری کنند کارستان تا به قول معروف کل طرح را به هم بزنند.

فلسطینی ها اینبار می دانند که برخی برادران عرب شان که مدعی پشتیبانی از آنها بودند در واقع خائنین ای هستند که در کنار اسراییلی ها قرار دارند و این بار دیگر نباید روی آنها حساب باز کنند و فقط تعدادی کشورهای اسلامی و جبهه مقاومت هستند که در کنار آنها قرار دارند.

همین که تکلیف روشن باشد دوست و دشمن کیست خود یک امتیاز برای فلسطینی ها می باشد، امتیازی که اگر اعلان طرح معامله قرن نبود قطعا به آن نمی رسیدند.

آقای ترامپ معامله قرن را درست زمانی اعلام کرد که بتواند از لابی صهیونیستی درون کنگره آمریکا در مقابله با طرح استیضاح اش استفاده کند و به آقای نتانیاهو در انتخابات آتی داخلی اسراییل کمک کند، اما تصور نمی کرد که اعلان این طرح ممکن است منجر به وحدت ملی میان فلسطینی ها گردد و همه تلاش های آمریکا و اسراییل و متحدین عرب شان برای تبدیل ایران به دشمن اعراب به جای اسرایییل بر هم می خورد.

حال می توان گفت که همانگونه که آقای نتانیاهو برای فلسطینی ها هدیه تدارک دیده فلسطینی ها نیز هدایایی برای اسراییلی ها تدارک دیده اند، هدایایی با امضای شهید حاج قاسم سلیمانی و یاران.

هدایایی که نشان خواهد داد روح سردار سلیمانی تا ابد دنبال آقای نتانیاهو و آقای ترامپ خواهد ماند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала