موشک‌باران پایگاه نظامی آمریکا در عراق

© AP Photo / Karim Kadimموشک‌باران پایگاه نظامی آمریکا در عراق
موشک‌باران پایگاه نظامی آمریکا در عراق  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پایگاه نظامی آمریکا در عراق مورد حمله موشکی قرار گرفت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از شبکه تلویزیونی « اسکای پلوس-العربیه»، پایگاه نظامی آمریکا در عراق روز 13 ماه فوریه مورد حمله موشکی قرار گرفت.

نظامیان آمریکایی در این پایگاه مستقر هستند.موشک‌ها پایگاه هوایی «کا-1» آمریکا در شهر کرکوک در شمال کشور را مورد حمله قرار دادند.

هم‌اکنون جنگنده های آمریکایی در آسمان کرکوک در حال پرواز هستند. طی چند ماه اخیر پایگاه های نظامی در عراق که نظامیان آمریکایی در آنجا مستقر هستند بطور منظم  هدف حملات موشکی قرار می گیرند. این حملات پس از ترور سردار سپهبد سلیمانی در نزدیکی فرودگاه بین المللی بغداد آغاز شد.

 در ادامه تنش ها میان ایالات متحدۀ آمریکا و جمهوری اسلامی ایران، آمریکا در بامداد سوم ژانویه سردار قاسم سلیمانی، فرماندۀ نیروهای قدس سپاه پاسداران ایران را به همراه ابومهدی‌ المهندس معاون سازمان حشد الشعبی عراق در نزدیکی فرودگاه بغداد هدف قرار داده و ترور کرد. ایران نیز در پاسخ به این اقدام آمریکا، بامداد هشتم ژانویه در عملیاتی با نام «شهید سلیمانی» برای انتقام گیری از ترور فرمانده نیروهای قدس سپاه ایران، به دو پایگاه نظامی آمریکایی در عراق حملات موشکی انجام داد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала