بررسی «معامله قرن» در اتحادیه اروپا

© Sputnik / Valeriy Melnikov فلسطین
 فلسطین - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزرای خارجه اتحادیه اروپا به بررسی «معامله قرن» در باره اسرائیل و فلسطین خواهند پرداخت.

به گزارش اسپوتنیک با استناد به سند منتشره، وزرای امورخارجه اتحادیه اروپا 17 ماه فوریه به بررسی «معامله قرن» در باره اسرائیل و فلسطین خواهند پرداخت.

این طرح که از سوی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا پیشنهاد شده است منجر به بحث‌های زیاد در خاورمیانه شده است. وزرای امورخارجه اتحادیه اروپا به بررسی فرایندهایی که در خاورمیانه در رابطه با «معامله قرن» جریان دارد، نقش اتحادیه اروپا و عملکردها در مطابقت با پیشرفت اوضاع خواهند پرداخت.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تصریح کرد که طرح ادعایی صلح دونالد ترامپ رییس جمهوری امریکا موسوم به «معامله قرن» طبق معیارهای اتحادیه اروپا بررسی خواهد شد.

محمود عباس: قدس پایتخت کشور آینده فلسطین است - اسپوتنیک ایران
محمود عباس: قدس پایتخت کشور آینده فلسطین است

بورل با صدور بیانیه ای اعلام کرد:«اتحادیه اروپا طرح پیشنهادی (معامله قرن) را بررسی و ارزیابی خواهد کرد. این اقدام براساس موضع اتحادیه اروپا و همچنین تعهد قوی و متحد آن برای دست یابی به راه حل تشکیل دو دولت فلسطین و اسرائیل با در نظر گرفتن آرمان‌ های مردم فلسطین و اسرائیل و احترام به تمامی قطعنامه‌ های سازمان ملل متحد و توافق‌ های بین‌ المللی صورت می‌گیرد.

اتحادیه اروپا آمادگی خود را برای همکاری در راستای از سرگیری مذاکرات معنادار به‌ منظور حل و فصل دائمی مشکلات و دست‌یابی به صلح پایدار اعلام می‌دارد. تنها راه حل واقعی برای پایان درگیری‌ها، تعهد به تشکیل دو دولت فلسطین و اسرائیل است».

دونالد ترامپ در دیدار با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در کاخ سفید طرح صلح خود موسوم به معامله قرن را اعلام کرد.تمامی رهبران فلسطینی به خصوص محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطین مخالفت شدید خود را با طرح «معامله قرن» ترامپ اعلام کرده اند.

شهرهای مختلف فلسطین نیز در واکنش به این اقدام ترامپ، تظاهرات سراسری در غزه و کرانه باختری برگزار کردند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала