ساخت سامانه جدید برای رهگیری موشک های هایپرسونیک در روسیه

© Photo / Ministry of Defence of the Russian Federationساخت سامانه برای رهگیری موشک های هایپرسونیک در روسیه
ساخت سامانه برای رهگیری موشک های هایپرسونیک در روسیه  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مهندسان روس در حال طراحی یک موشک هوا پایه دارای برد بسیار زیاد هستند که می تواند اهداف پر سرعت و در حال مانوردهی را از فاصله دور رهگیری کند.

به گزارش اسپوتنیک با استناد به منابع موجود در مجتمع صنایع نظامی روسیه، کارشناسان در مورد موشک های بسیار دوربرد هوا به هوای دارای کلاهک تقسیم شونده فعلاً تحقیقات نظری انجام داده اند. تصمیم گیری درباره ساخت سامانه موشکی رهگیری از راه دور دارای قابلیت ضربه زدن به موشک های هایپرسونیک برای جنگنده های میگ 31 و جنگنده های پیشرفته میگ 41 ، توسط وزارت دفاع روسیه انجام  شده است.

منابع نامبرده گفتند که مشخصات و ترکیب این سامانه در دست مطالعه قرار دارد و یکی از نامزدهای محتمل برای استفاده در این سامانه ، موشک میان برد ​​K-77M  است.

گفتنی است که ترامپ اوباما را در ساخت موشک های هایپرسونیک در روسیه مقصر دانسته بود.

 سامانه موشکی سنگین و سریع السیر هواپایه جدید  می تواند كلاهک حامل چندین موشک مدرن هوا به هوا را به مسافت چند صد کیلومتری برساند. این موشک ها دیرتر از حامل خود جدا شده و نه تنها قادر به پیدا کردن هدف خواهند بود ، بلکه می توانند  از مسافت دور به آن اصابت کنند.

استفاده از این سامانه در طول عملیات هواپیما به عنوان بخشی از یک فضای واحد اطلاع رسانی بیشترین ثمربخشی را ببار خواهد آورد. رادارهای زمینی ، هواپیما های راداری شناسایی از راه دور یا یا سیستم های هشداردهی درباره  حمله ، قادر به پیدا کردن اهداف هوایی، موشک های کروز یا موشک های هایپرسونیک خواهند بود. جنگنده باید موشک بسیار دوربرد به سوی منطقه مورد نظر پرتاب کند.

اعتراف آمریکا به عقب ماندن از روسیه در زمینه سلاح  هایپرسونیک - اسپوتنیک ایران
اعتراف آمریکا به عقب ماندن از روسیه در زمینه سلاح هایپرسونیک

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در پیام سالانه خود به پارلمان کشور در اوایل مارس 2018 میلادی موشک های هایپرسونیک قادر به حمل کلاهک های اتمی از جمله موشک های "سرمت"، "آوانگارد" و "کینژال" را معرفی کرد.

موشک هایپرسونیک "کینژال" با سرعت ده برابر سرعت صوت از تمام سیستم های موجود دفاع هوایی و دفاع ضد بالستیک عبور کرده و کلاهک های متعارف و هسته ای را به اهداف واقع در مسافت تا دو هزار کیلومتر می رساند. این موشک می تواند ناوهای هواپیما بر ، ناوشکن ها و رزمناو های دشمن را مورد هدف قرار دهد

کینژال قادراست که هم با کلاهک معمولی و هم با کلاهک هسته ای مسلح شود. انرژی جنبشی این موشک در هنگام پرتاب بقدری بالا است که می تواند حتی بدون کلاهک نظامی هم ضربه سختی را به کشتی دشمن وارد نماید و آن را نابود کند.

بهار امسال ده فروند از هواپیما های میگ 31 حامل موشک های کینژال بطور آزمایشی در منطقه نظامی جنوبی روسیه فعال شدند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала