تیراندازی نظامیان امریکایی به سوی افراد غیر نظامی در سوریه

© AP Photo / Hussein Mallaورود دوباره کاروان نظامی آمریکا به خاک سوریه
ورود دوباره کاروان نظامی آمریکا به خاک سوریه  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
صبح امروز در نتیجه تیراندازی نظامیان امریکایی به سوی افراد غیر نظامی در روستایی در نزدیکی شهر قامشلی سوریه، دو نفر از جمله یک کودک ده ساله کشته شدند

به گزارش اسپوتنیک یک منبع نظامی ضمن اعلام این مطلب گفت: "ساعت 10 صبح یک ستون گشتی آمریکایی متشکل از شش دستگاه خودرو زرهی Hummer عامدانه وارد منطقه تحت کنترل مقامات سوریه شد. این خودروها وارد منطقه تحت کنترل ارتش دولتی سوریه در این روستا شدند اما  ساکنان محلی اجازه ورود این گشتی را به آنجا ندادند. سربازان آمریکایی به سوی  شلیک کردند که منجر به کشته شدن یک پسربچه ده ساله به نام جمعه سلیمان بره شد. " به گفته وی ، یک مرد نیز کشته و یک نفر دیگر زخمی شد.

علاوه بر این ، در نتیجه درگیری با ستون گشتی آمریکایی ، یک سرباز آمریکایی به شدت زخمی شد ، چهار خودروی زرهی آسیب دیدند.

پنتاگون: آمریکا عملیات ضد تروریسم در سوریه را شدت می بخشد - اسپوتنیک ایران
پنتاگون: آمریکا عملیات ضد تروریسم در سوریه را شدت می بخشد

چندی پیش برخی از منابع اعلام کردند نظامیان آمریکا در حال گسترش پایگاههای خود در میدان نفتی «العمر» در استان دیرالزور و «تل بیدر» در حسکه هستند . آنها روند گسترش پایگاههای خود در میدان نفتی «العمر» در استان دیرالزور (شرق سوریه) و «تل بیدر» واقع در شمال غرب استان حسکه (شمال شرق سوریه) را آغاز کرده‌اند.

عناصر وابسته به گروهک «پ.ک.ک» (حزب کارگران کردستان ) در گسترش این پایگاهها، به آمریکا کمک می‌کنند.نظامیان آمریکا در مناطق تحت تسلط شبه‌نظامیان کُرد، در 11 پایگاه و نقطه نظامی در استانهای حسکه، رقه و دیرالزور حضور دارند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала