ترکیه سیستم‌های پدافند موشکی را به ادلب اعزام می کند

© Sputnik / Hikmet Durgunترکیه سیستم‌های پدافند موشکی را به ادلب اعزام می کند
ترکیه سیستم‌های پدافند موشکی را به ادلب اعزام می کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ترکیه سیستم‌های پدافند موشکی را به قرارگاه های دیدبانی خود در ادلب سوریه انتقال می دهد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری Anadolu، سیستم‌های موشکی به قرارگاه‌های دیدبانی ترکیه در ادلب سوریه تحویل داده شده اند.

بر اساس گزارش این خبرگزاری، ستونی از 15 کامیون حامل چندین سیستم پرتاب موشک از واحدهای مختلف نظامی ترکیه به منطقه ریحانلی در استان ختای در مرز با ادلب سوریه وارد شد. این تجهیزات جهت افزایش ضریب امنیتی به مرز منتقل شده‌اند.

تهدید اردوغان: سربازان ترکیه به ارتش سوریه حمله خواهند کرد  - اسپوتنیک ایران
تهدید اردوغان: سربازان ترکیه به ارتش سوریه حمله خواهند کرد

پیش از این، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، مسكو و دمشق را به حمله به غیرنظامیان در ادلب متهم كرد و گفت كه در صورتی که دمشق به حملات خود ادامه دهد، آنكارا قصد دارد حتی در خارج از منطقه "خالی از تنش" و از مرز به سوریه حمله كند. وزارت امور خارجه روسیه اعلام كرد كه مسكو و دمشق به مردم غیرنظامی سوریه حمله نکرده اند و همه حملات صرفاً علیه گروه های تروریستی انجام شده است.

مطابق توافقی که در ماه مه 2017 در مذاکرات روند آستانه (اکنون نور سلطان) توسط نمایندگان روسیه، ایران و ترکیه به دست آمد، چهار منطقه خالی از تنش در سوریه ایجاد شده است. قلمرو سه تای آنها در سال 2018 تحت کنترل دمشق قرار گرفت. منطقه چهارم، واقع در استان ادلب و بخش هایی از استان های همجوار لاذقیه، حما و حلب، هنوز تابع دولت جمهوری نیست. علاوه بر این، بیشتر آن در اشغال تروریست های سازمان جبهه النصره است. در سپتامبر سال 2018، روسیه و ترکیه در سوچی در مورد ایجاد منطقه خالی از درگیری در ادلب، که در آن گروه های مختلفی وجود دارند، توافق کردند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала