ایران در بحران برفی + عکس، ویدئو

© Sputnik / Somayeh Pasandideایران در بحران برفی + عکس، ویدئو
ایران در بحران برفی + عکس، ویدئو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بر اثر پیامدهای برف و کولاک بیش از ۹۰ هزار خانواده گیلانی، در خاموشی به سر می‌برند.

به گزارش اسپوتنیک، رسانه‌های ایران از مرگ هفت نفر و مصدومیت ۷۸ نفر در پی ریزش بهمن و حوادث ناشی از بارش برف در استان گیلان خبر دادند؛ این در حالی است که  سازمان هواشناسی ایران پیش از این طی اخطاریه‌ای از تشدید فعالیت سامانه بارشی و مخاطره بارش برف، وزش باد شدید، کولاک برف، کاهش محسوس دما و یخبندان در اکثر استان‌های ایران خبر داده بود.

بلبل آبادی، مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان در خصوص قطعی برق ناشی از صدمه دیدگی تأسیسات و خطوط انتقال برق در این استان گفت: در حال حاضر از حدود یک میلیون و چهار صد هزار مشترک برق، برق حدود نود هزار مشترک قطع می باشد که در اسرع وقت تلاش خواهیم کرد تا همه مشترکین از نعمت برق برخوردار شوند. 

مجتبی خالدی، سخنگوی سازمان اورژانس ایران در این خصوص اظهار کرد: بر اثر برف و‌ ریزش بهمن در استان گیلان تا این لحظه هفت نفر جان باختند که از این تعداد پنج نفر بر اثر ریزش بهمن در رودبار و دو نفر  بر اثر سقوط از ارتفاع و ریزش سقف در رشت جان خود را از دست داده‌اند.

محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران در توئیتی نوشت: ساعتی قبل، اکیپهای امدادی با تجهیزات از ۴ استان دیگر به گیلان اعزام شدند. برف شدید گیلان، باعث قطع وسیع برق و جاده‌های استان شده که در نتیجه ارتباطات تلفن و اینترنت گیلان نیز مختل شده است. امیدوارم تا شب بتوانند بخشی از ارتباطات را بازیابی کنند.

​وزیر ارتباطات ایران همچنین اظهار داشت که از ۳۸۱ سایت تلفن همراه قطع شده در استان گیلان ابتدا ۳۱ سایت و سپس ۲۸ سایت دیگر با مولد برق اضطراری به مدار بازگشته‌اند.

​محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهور ایران نیز از دستور حسن روحانی برای رسیدگی به وضعیت مردم گیلان خبر داد و نوشت: از ساعات ابتدایی دیروز و در پی بارش کم‌سابقه برف در استان گیلان، رئیس‌جمهور پیگیر وضع این استان بوده و بنده به نمایندگی از ایشان، با استاندار و وزرای راه، نیرو و ارتباطات برای حل مشکلات مردم شریف این استان گفت‌وگو و مسائل را پیگیری کردم. دستگاههای امدادی در طول این مدت، به هموطنانی که در راههای استان گرفتار شده بودند، امدادرسانی کردند که این فرایند همچنان ادامه دارد و صدها نفر از پرسنل هلال‌احمر و راهداری مشغول خدمت‌رسانی هستند. تلاش برای ترمیم زیرساخت‌های آب و برق و ارتباطات نیز در جریان است، بخش اعظم قطعی‌ها و مشکلات با تلاش همه دستگاههای دخیل برطرف شده و دولت با تمام توان تلاش می‌کند مشکلات باقی‌مانده نیز بسرعت مرتفع شود. وضع سایر استانهای گرفتار برف و سرمای شدید نیز به دقت توسط دولت پیگیری می‌شود و دستگاههای امدادی در این استانها نیز با تمام توان فعال هستند.

View this post on Instagram

از ساعات ابتدایی دیروز و در پی بارش کم‌سابقه برف در استان گیلان، رئیس‌جمهور پیگیر وضع این استان بوده و بنده به نمایندگی از ایشان، با استاندار و وزرای راه، نیرو و ارتباطات برای حل مشکلات مردم شریف این استان گفت‌وگو و مسائل را پیگیری کردم. دستگاههای امدادی در طول این مدت، به هموطنانی که در راههای استان گرفتار شده بودند، امدادرسانی کردند که این فرایند همچنان ادامه دارد و صدها نفر از پرسنل هلال‌احمر و راهداری مشغول خدمت‌رسانی هستند. تلاش برای ترمیم زیرساخت‌های آب و برق و ارتباطات نیز در جریان است، بخش اعظم قطعی‌ها و مشکلات با تلاش همه دستگاههای دخیل برطرف شده و دولت با تمام توان تلاش می‌کند مشکلات باقی‌مانده نیز بسرعت مرتفع شود. وضع سایر استانهای گرفتار برف و سرمای شدید نیز به دقت توسط دولت پیگیری می‌شود و دستگاههای امدادی در این استانها نیز با تمام توان فعال هستند.

A post shared by Mahmoud Vaezi (@vaezi_ir) on

ویدئوهای منتشر شده در فضای مجازی، حکایت‌های دردآوری را از وضعیت بغرنج معیشتی مردم پس از بارش برف و کولاک روایت می‌کند.

کاربری در خصوص وضعیت در راه ماندگان برف گیلان می‌نویسد: از صبح زود تو عوارضی امام زاده هاشم مونده بودن و بعد از چندین ساعت بلاتکلیفی، نزدیکای ظهر با پای پیاده راهی رشت شدند!

​کاربر دیگری با انتشار ویدئویی حجم برف باریده شده در خلخال را به نمایش می‌گذارد:

​خبر آنلاین با انتشار ویدئویی از اعزام یک بالگرد به روستای رشته رود بالا از توابع رودبار خبر داد: بیش از 24ساعت از سقوط بهمن و مدفون شدن جمعی از ساکنین روستای رشته‌رودبالا  از توابع رودبار گذشته وهنوز از زیرآوارمانده‌ها خبری نیست.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала