آیا کرونا ویروس از هوا منتقل می شود؟

© AP Photo / Kin Cheungآیا کرونا ویروس از هوا منتقل می شود؟
آیا کرونا ویروس از هوا منتقل می شود؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک محقق چینی در خصوص احتمال انتقال کرونا ویروس از طریق هوا اظهار نظر کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری شینهوای چین، محقق چینی، فونگ لوجایو گفت که تاکنون هیچ موردی مبنی بر اینکه کرونا ویروس از طریق هوا وارد بدن شده باشد، یافت نشده و هیچکس به این شکل به این ویروس آلوده نشده است.

یکی دیگر از راههای انتقال کرونا ویروس مشخص شد - اسپوتنیک ایران
یکی دیگر از راههای انتقال کرونا ویروس مشخص شد

وی تاکید کرد که شایعات مبنی بر اینکه کرونا ویروس می تواند در هوا شناور بماند و هوازی است نادرست است و امکان انتقال آن را از طریق هوا به انسان را رد کرد.

این محقق چینی افزود: ویروس کرونا نمی تواند در هوا شناور و زنده بماند.

وی تاکید کرد که ویروس کرونا فقط از طریق ارتباط و یا قطرات آب دهان و یا بزاق انسان می تواند به دیگران منتقل شود و شکل دیگری برای انتقال وجود ندارد.

فونگ لوجایو خاطرنشان کرد: " موارد ایتلا به ویروس کرونا به همین شکل بوده است. این افراد از فاصله یک یا دو متری با مبتلایان در ارتباط بوده اند. ویروس در این فاصله می تواند از طریق قطرات آب دهانی که در فضا پخش می شود وارد بدن فرد دیگری شود.

وی اکیدا توصیه کرد که مردم در هنگام سرفه و عطسه از دستمال و یا دست و یا آستین لباس پرای جلوگیری از انتشار قطره های آب دهان در فضا استفاده کنند.

لازم به ذکر است که شمار مبتلا شدگان به  کرونا ویروس در چین از 37 هزار نفر عبور کرده و 900 نفر نیز بر اثر ابتلا به این ویرویس جان خود را از دست داده اند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала