بودجه هنگفت چین برای مبارزه و درمان ویروس کرونا

© Sputnik / Ilya Naymushin /  مراجعه به بانک تصاویر واکسن کرونا ویروس
واکسن کرونا ویروس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
چین برای مبارزه و درمان ویروس کرونا بودجه ای در حدود 28 میلیون دلار اختصاص داده اند.

به گزارش اسپوتنیک، کمیته دولتی توسعه و اصلاحات چین مبلغی در حدود 200 میلیون یوان (28.57 میلیون دلار) برای کمک به درمان بیماران مبتلا به ویروس کرونا در استان هوبئی اختصاص داد.  

مبتلایان به ویروس کرونا به 31000 نفر رسیدند - اسپوتنیک ایران
تعداد مبتلایان به ویروس کرونا به 31000 نفر رسید

 این کمیته اعلام کرد؛ مبلغ 200 میلیون یوان را بلافاصله از بودجه مرکزی برای کمک به درمان بیمارانی که وضعیت بیماری آنها جدی است در اختیار بیمارستان تونگجی که متلعق به موسسه پزشکی تونگجی می باشد، قرار داده است. این بودجه برای تاسیس بخشی مجزاء برای این بیماران و همچنین خرید دستگاه های لازم از جمله تنفسی اختصاص داده شده است.

براساس آخرین آمار و اطلاعات، مرگ ناشی از ویروس کرونا در چین و شهرهای هوبئی و ووهان کاهش یافته است. در حال حاضر به ترتیب 2.0 درصد، 1.3 درصد و 4.1 درصد می باشد که اگر هوئبی را از این فهرست برداریم، این آمار به 0.2 درصد می رسد.

در 31 دسامبر، مقامات چینی، سازمان بهداشت جهانی را از شیوع ذات الریه ناشناخته در ووهان، استان هوبی آگاه کردند. کارشناسان عامل ایجاد کننده بیماری را کرونا ویروس جدید شناسایی کردند. تاکنون دو مورد از کروناویروس در روسیه کشف شده است که هر دو بیمار شهروند چین بودند. با توجه به آخرین اطلاعات منتشر شده، صدها نفر بر اثر این ویروس تابحال جان باختند. این ویروس در حال حاضر از مرزهای چین به بقیه نقاط جهان گسترش یافته است. مقامات چینی رسما تایید کرده اند که این ویروس از فردی به فرد دیگر منتقل می شود. دولت چین نگران شیوع ویروس کرونا است به همین دلیل شهرهایی که این ویروس در آن شیوع دارند را قرنطینه می کند. بیشتر کشورها نیز مسافران ورودی از چین را تحت معاینات دقیق قرار می دهند. باید توجه داشت که هیچ کدام از ماسک‌ها اطمینان قطعی در عدم انتقال عفونت یا ویروس را تضمین نمی‌کنند. بنابراین در شرایط شیوع بیماری‌ها، رعایت و افزایش بهداشت شخصی مانند شست‌وشوی مرتب دست‌ها با آب و صابون، عدم تماس دست‌ها با دهان، بینی و چشم و استفاده از دستمال کاغذی و نظیر آن در هنگام عطسه و سرفه بسیار موثر بوده و اکیدا توصیه می‌شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала