ورود ایرانیان مقیم چین به وطن + عکس

© REUTERS / Regis Duvignauورود ایرانیان مقیم چین به وطن + عکس
ورود ایرانیان مقیم چین به وطن + عکس  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دانشجویان ایرانی مقیم چین بامداد امروز با پروازی اختصاصی که روز گذشته از ایران به همین منظور اعزام شده بود، وارد کشور خود شدند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبر فوری، دکتر کیانوش جهانپور رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت ایران در این‌باره گفت: این افراد پس از ورود به فرودگاه جهت بررسی های اولیه به مکانی که از قبل در نظر گرفته شده بود، منتقل شدند و بررسی ها اکنون توسط متخصصان مربوطه در جریان است.

وی گفت: پس از انجام بررسی‌های اولیه، افراد به محل قرنطینه از پیش تعیین شده اعزام می‌شوند و جهت اطمینان از سلامت‌شان، ۱۴ روز تحت مراقبت‌های خاص بهداشتی قرار خواهند داشت.

​بامداد روز گذشته (سه شنبه) پروازی اختصاصی با تجهیرات قرنطینه و گروهی از متخصصان، جهت انتقال ۸۰ تن از ایرانیان مقیم چین به وطن عازم ووهان چین شد. 

یادآور می شود این کار پس از شیوع ویروس کرونا در چین و تعدادی از دیگر کشورها صورت می گیرد.

از 4 فوریه، تعداد کشته شدگان ناشی از ویروس کرونا در چین به 414 نفر رسیده است، تعداد افراد آلوده  13552 نفر می باشد. علاوه بر چین، این بیماری در 23 کشور از جمله روسیه ثبت شده است. سازمان بهداشت جهانی شیوع بیماری کورونا ویروس را یک وضعیت اورژانس بین المللی در جهان تشخیص داده است.

به دنبال شیوع گسترده این ویروس جدید، دولت ایران جمعه گذشته تصمیم گرفت پروازهای بین چین و ایران را متوقف کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала