ظریف از علت اصلی سقوط هواپیمای اوکراینی تا روز جمعه خبر نداشت

© AFP 2023 / Atta Kenareظریف از علت اصلی سقوط هواپیمای اوکراینی تا جمعه ۲۰ دی ماه خبر نداشت
ظریف از علت اصلی سقوط هواپیمای اوکراینی تا جمعه ۲۰ دی ماه خبر نداشت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ظریف تا روز جمعه نمي دانست علت سقوط هواپيماي بوئينگ 737، اشتباه گرفتن هواپيماي مسافربری با پهپاد بوده است.

 به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنيم، وزیر امور خارجه ايران تا ظهر روز جمعه ۲۰ دی‌ماه از علت اصلی سقوط هواپیمای اوکراینی در حوالی فرودگاه بین‌المللی امام خمینی اطلاع نداشته است. 

 سقوط هواپيماى اوكراينى براى چه كشورى منبع درآمد شده است؟ - اسپوتنیک ایران
سقوط هواپيماى اوكراينى براى چه كشورى منبع درآمد شده است؟

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: "به دنبال برخی ادعاهای بی اساس و در مواردی به نقل از مقامات آگاه یا منابع مطلع! در وزارت امور خارجه مبنی بر اطلاع وزیر امور خارجه از علت اصلی سقوط هواپیمای اوکراینی از ساعات اول، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به پرسش خبرنگاران ضمن تکذیب این ادعا و پوچ و هدفدار خواندن آن، اظهار داشت:  به جناب آقای دکتر ظریف تا ساعت 12:30 روز جمعه 20 دی ماه علت سقوط را نقص فنی بیان می کردند و ایشان هم حدود ساعت 14 همین روز از علت اصلی سقوط، یعنی اصابت موشک پدافندی به هواپیمای مذکور مطلع شدند."

شایان ذکر است، یک فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ شرکت هواپیمایی اوکراین بامداد چهارشنبه ۱۸ دی با ۱۷۹ مسافر و خدمه پروازی در حال ترک تهران به مقصد کی‌یف، حوالی شهر جدید پرند در استان تهران سقوط کرد که در این حادثه  همه مسافران و خدمه هواپیما جان باختند. مقامات ایرانی ابتدا هر گونه دخالت در این حادثه را تکذیب کردند، اما یازدهم  ژانویه اعلام کردند که این هواپیما توسط پدافند ایرانی ساقط شده است. وزیر امور خارجه ایران محمد جواد ظریف گفت: این هواپیمای مسافربری ناخواسته به دلیل "خطای انسانی" توسط یک موشک مورد اصابت قرار گرفت. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала