کشته شدن چهار نیروی ارتش ترکیه در سوریه

© Photo / Sputnik Türkiye / Hikmet Durgunکشته شدن 4 نیروی ارتش ترکیه در سوریه
کشته شدن 4 نیروی ارتش ترکیه در سوریه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت دفاع ترکیه از کشته شدن 4 نیروی ارتش این کشور و زخمی شدن 9 تن دیگر در شهر ادلب در سوریه خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، شبکه تلویزیونی "ان تی وی" به نقل از وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد که در درگیری با ارتش سوریه، 4 نفر از نیروهای ارتش ترکیه کشته و 9 نفر دیگر زخمی شدند که حال یکی از زخمی شدگان وخیم گزارش شده است.

ورود تجهیزات نظامی ترکیه به خاک سوریه  - اسپوتنیک ایران
ورود تجهیزات نظامی ترکیه به خاک سوریه

پیش از این رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه اعلام کرده بود که اگر اوضاع ادلب عادی نشود، آنکارا نسبت به این موضوع بی تفاوت نخواهد ماند و تمامی اقدامات لازم از جمله استفاده از نیروهای نظامی برای عادی سازی اوضاع در ادلب را انجام خواهد داد.

 مطابق توافقی که در ماه مه سال 2017 در مذاکرات در شهر آستانه (نور سلطان) توسط نمایندگان روسیه، ایران و ترکیه انجام شد. قلمرو سه منطقه از سوریه در سال 2018 تحت کنترل دمشق قرار گرفت. منطقه چهارم، واقع در استان ادلب و بخش هایی از استان های همجوار لاذقیه، حما و حلب هنوز تحت نظارت دولت نیست، که بخش اعظم آن توسط تروریست های گروه جبهه النصره ممنوع در فدراسیون روسیه است.

ارتش سوریه در پی حملات تروریست ها به مناطق مسکونی که منجر به کشته شدن ده ها غیر نظامی شده بود، در تاریخ 26 ژانویه عملیات نظامی خود را آغاز کرد.

ستاد کل ارتش سوریه در تاریخ 29 ژانویه از آزادسازی "معره نعمان" یکی از شهرهای بزرگ ادلب خبر داد که از سال 2012 در کنترل تروریست ها قرار داشته است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала