طرح معامله قرن در تاریخ 6 فوریه به سازمان ملل ارائه می شود

© Sputnik / Roman Makhmutov /  مراجعه به بانک تصاویر طرح معامله قرن در تاریخ 6 فوریه به سازمان ملل ارائه می شود
طرح معامله قرن در تاریخ 6 فوریه به سازمان ملل ارائه می شود  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
طرح توافق در خاورمیانه به زودی به سازمان ملل ارائه می شود.

به گزارش اسپوتنیک، روز 6 فوریه، مشاور ارشد رئیس جمهور ایالات متحده، جارد كوشنر قصد دارد طرح توافق در خاورمیانه را كه پیش از این دونالد ترامپ از آن رونمایی کرده بود را، به سازمان ملل ارائه كند. 

معامله ی قرن آینده ی کشور های عربی را تغییر می دهد - اسپوتنیک ایران
معامله ی قرن آینده ی کشور های عربی را تغییر می دهد

به گفته وی، چنین اطلاعاتی توسط نماینده بلژیک، که ریاست شورای امنیت سازمان ملل را در ماه فوریه بر عهده دارد، منتشر می شود.

برنامه معامله قرن دولت آمریکا، که در تاریخ 28 ژانویه توسط ترامپ ارائه شد، همزیستی کشورهای اسرائیل و فلسطین را ارائه می دهد و شهر قدس به عنوان پایتخت غیرقابل تفکیک اسرائیل را مطرح ساخته است. این طرح شامل خلع سلاح گروه فلسطینی حماس که نوار غزه را کنترل می کند.

این طرح توسط تعدادی از کشورها از جمله ترکیه و ایران و همچنین اتحادیه کشورهای عربی  و سازمان همکاری اسلامی مورد انتقاد قرار گرفته است.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور ایالات متحده امریکا شامگااه سه‌شنبه گذشته از طرح صلح خود موسوم به "معامله قرن"، با حضور بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل رونمایی کرد که واکنش‌های جهانی زیادی داشته است. همه گروه‌ها و جریان‌های فلسطینی مخالفت خود را با این طرح اعلام کردند. میان کشورهای عربی نیز عربستان سعودی، امارات، قطر و بحرین که به‌دنبال عادی‌سازی رابطه با اسرائیل هستند، از این طرح حمایت کردند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала