میوه ای که سیستم ایمنی بدن را در برابر کرونا تقویت می کند

© Photo / 圖擷取自中國疾病預防控制中心میوه ای که سیستم ایمنی بدن را در برابر کرونا تقویت می کند
میوه ای که سیستم ایمنی بدن را در برابر کرونا تقویت می کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی یزد از خواص میوه ای نام برد که نقش موثری در پیشگیری از ابتلا به آنفلوانزا و کرونا ایفا می کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، سیدکاظم کاظمینی، عضو هیات علمی دانشگاه شهید صدوقی یزد گفت: عناب میوه‌ای با خواص دارویی قابل توجهی است و با تقویت سیستم ایمنی بدن می‌تواند با توجه به شیوع آنفلوانزا و کرونا نقش موثری در پیشگیری از آنها ایفا کند. این میوه داروی گیاهی موثری در تقویت سیستم ایمنی بدن است و در هنگام سرماخوردگی نیز استفاده از آن بسیار موثر خواهد بود.

وی افزود: جوشانده عناب که به میزان 50 گرم در یک لیتر آب تهیه می‌شود، شربت خوبی برای عوارض سرماخوردگی مانند مشکلات سینه‌ای و تنفسی است، به ویژه در خشونت و گرفتگی صدا و سرفه‌های ناشی از حرارت نیز بسیار موثر است.

احتمال انتقال ویروس کرونا از طریق بسته های علی اکسپرس ارزیابی شد - اسپوتنیک ایران
احتمال انتقال ویروس کرونا از طریق بسته های علی اکسپرس ارزیابی شد

عناب یکی از میوه‌های دارای خواص دارویی و پرمصرف در بین مردم از زمان‌های گذشته تاکنون بوده است که عمدتاً خواص آن را در درمان سرماخوردگی، خون‌سازی و به اصطلاح بومی صاف کردن و تصفیه‌ی خون ذکر کرده‌اند. این میوه در بین گروه‌هایی از جامعه به خصوص افراد دارای بیماری‌های فشار خون و سرماخورده بیشتر مصرف می‌شود و با توجه به ارزش دارویی آن در افزایش ایمنی بدن به نظر می‌تواند میوه‌ و گیاه دارویی مناسبی برای پیشگیری از بیماری‌های مسری مانند آنفلوآنزا و حتی کرونا ویروس جدید باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала