سفرهای تفریحی از چین به ایران ممنوع می شود

© AP Photo / Dake Kangسفرهای تفریحی از چین به ایران ممنوع می شود
سفرهای تفریحی از چین به ایران ممنوع می شود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
معاون وزیر بهداشت ایران اعلام کرد تاکنون هیچ موردی از ویروس کرونا در کشور مشاهده نشده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، علیرضا رئیسی، معاون وزیر بهداشت از بازگشت 70 ایرانی مقیم ووهان چین در هفته آینده خبر داد و گفت: سفرهای تفریحی از چین به ایران ممنوع و سفرهای کاری نیز محدود می شود.

وی افزود: با توجه به اعلام وضعیت اضطرار جهانی ویروس کرونا از سوی سازمان بهداشت جهانی، در کشور ما نیز اقدامات کنترلی و پیشگیرانه بر اساس پروتکل جهانی سازمان بهداشت جهانی و به صورت یکنواخت با سایر کشور اجرا می شود. در بیانیه و نامه وزارت بهداشت که امروز از  سوی وزیر بهداشت تقدیم دولت می شود خواسته شده است که همه سفرهای غیر ضروری و از جمله سفرهای تفریحی و توریستی از چین به ایران لغو و ممنوع شود و سفرهای کاری نیز در حداقل ممکن و فقط برای موارد ضروری انجام شود.

آیا المپیک 2020 توکیو بخاطر شیوع کرونا تعطیل می شود؟

معاون وزیر بهداشت افزود: اقدام مهم دیگری که وزارت بهداشت در هفته آینده با همکاری وزارت امور خارجه انجام می دهد، بازگرداندن حدود 70 ایرانی مقیم شهر ووهان چین است که هفته آینده انجام می شود. حدود 50 نفر از این افراد دانشجو و 20 نفر غیر دانشجو هستند. اطلاعات وزارت بهداشت نشان می دهد هیچکدام از این افراد به ویروس کرونا مبتلا نیستند اما قطعا هنگام ورود به کشور مراحل قرنطینه و کنترل های شدید بهداشتی اعمال می شود.

وی گفت: در مجموع حدود 200 دانشجوی ایران در ووهان چین مشغول به تحصیل هستند که حدود 150 نفر آنها قبل از شیوع ویروس کرونا و قبل از تعطیلات سال نوی چینی به ایران آمدند و هیچ کدام از آنها نیز مبتلا نبودند.

رئیسی گفت: تاکنون در مجموع 6 نفر فرد مشکوک به ویروس کرونا شناسایی شدند. دو نفر در یزد، یک نفر در قم، یک نفر در تهران و دو نفر در تبریز بودند. آزمایش های تشخیصی نشان داد که هیچ کدام به این ویروس مبتلا نبوده اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала