پیش بینی حملات مرگبارتر به ارتش آمریکا در آینده

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر پیش بینی حملات مرگبارتر به ارتش آمریکا در آینده
 پیش بینی حملات مرگبارتر به ارتش آمریکا در آینده  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به عقیده تحلیلگر آمریکایی، در خاورمیانه پس از ترورسردار سلیمانی، جنبش گروههای مختلف ضدآمریکایی رو به افزایش است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مقاله منتشر شده در نشنال اینترست، حمله به سربازان آمریکایی در عراق و سوریه ممکن است به صورت "منظم، پیشرفته و کشنده تری" رخ بدهد. 

تصویری نایاب از سردار سلیمانی+عکس - اسپوتنیک ایران
تصویری نایاب از سردار سلیمانی+عکس

تحلیلگر بازنشسته ارتش و سرهنگ ستوان دانیل دیویس در این خصوص هشدار داد: در خاورمیانه، پس از ترور سردار سلیمانی جنبش گروههای مختلف ضدآمریکایی رو به افزایش است كه در نتیجه حمله تلافی جویانه علیه سربازان آمریكا را تهدید می كند. دیویس خاطرنشان می کن ، در حالی که ظاهرا تهران تصمیم گرفته است چهره عادی از خود نشان دهد و ساختمانهای خالی را در دو پایگاه آمریکایی در عراق را مورد حمله موشکی قرار داد. هیچ آمریکایی در نتیجه حمله موشکی ایران کشته نشد، از وضعیت خطرناک جلوگیری شد. تحلیلگر هشدار می دهد که دفعه دیگر، همه چیز (میان ایران و آمریکا) می تواند به جنگ تمام عیار برود.

دیویس در پایان گفت، وظیفه دولت حفاظت از زندگی آمریکایی ها و جلوگیری از درگیری های غیر ضروری است، بنابراین واشنگتن به طور رسمی باید درباره خروج سربازان از عراق و سوریه تصمیم بگیرد.

گفتنی است که در ادامه تنش ها میان ایالات متحدۀ آمریکا و جمهوری اسلامی ایران، آمریکا در بامداد سوم ژانویه سردار قاسم سلیمانی، فرماندۀ نیروهای قدس سپاه پاسداران ایران را به همراه ابومهدی‌ المهندس معاون سازمان حشد الشعبی عراق در نزدیکی فرودگاه بغداد را مورد هدف قرار داده و ترور کرد. ایران نیز در پاسخ به این اقدام آمریکا، بامداد هشتم ژانویه در عملیاتی با نام "شهید سلیمانی" برای انتقام گیری از ترور فرمانده نیروهای قدس سپاه ایران، به دو پایگاه نظامی آمریکایی در عراق حملات موشکی انجام داد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала