نخستین مورد ابتلا به ویروس کرونا در فنلاند

© Fotolia / jarun011نخستین مورد ابتلا به ویروس کرونا در فنلاند
نخستین مورد ابتلا به ویروس کرونا در فنلاند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
انستیتوی ملی بهداشت و رفاه فنلاند نخستین مورد ابتلا به ویروس کرونا در این کشور را اعلام کرد.

به گزارش اسپوتنیک، انستیتوی ملی بهداشت و رفاه فنلاند در گزارشی اعلام کرد که نخستین مورد ابتلا به ویروس کرونا در توریستی از ووهان چین در فنلاند تأیید شده است.

در اطلاعیه انستیتوی ملی بهداشت و رفاه فنلاند آمده است: تشخیص ابتلای این مسافر به ویروس کرونا در بیمارستان مرکزی لاپ‌لند حاصل شده است. این نخستین مورد تأیید شده در فنلاند است.

افزایش تعداد قربانیان ویروس کشنده کرونا

براساس گزارش رسانه های فنلاندی ، این زن 32 ساله چینی اهل ووهان پنج روز پیش چین را ترک کرده است، وضعیت وی خوب ارزیابی می‌شود.

در 31 دسامبر، 2019، مقامات چینی به سازمان بهداشت جهانی خبر از شیوع همه گیری یک ویروس ناشناخته در شهر ووهان دادند. بعدتر کارشناسان مشخص کردند که عامل این بیماری کروناویروس است. با توجه به آخرین اطلاعات منتشر شده در چین 5974 نفر به این ویروس مبتلا شده‌اند و 132 نفر نیز بر اثر این ویروس تابحال جان باختند. این ویروس در حال حاضر از مرزهای چین به بقیه نقاط گسترش یافته است. مقامات چینی رسما تایید کرده اند که این ویروس از فردی به فرد دیگر منتقل می‌شود. دولت چین نگران شیوع ویروس کرونا است به همین دلیل شهرهایی که این ویروس در آن شیوع دارند را قرنطینه می‌کند و اعلام کرده است که قرنطینه‌های انجام شده برای جلوگیری از شیوع این ویروس خطرناک است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала