مکرون اردوغان را به بدعهدی در مسئله لیبی متهم کرد

© AFP 2023 / Charles Platiauمکرون اردوغان را به بدعهدی در مسئله لیبی متهم کرد
مکرون اردوغان را به بدعهدی در مسئله لیبی متهم کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، اردوغان، رئیس جمهور ترکیه را به عدم پایبندی به توافقات کنفرانس برلین متهم کرد.

به گزارش اسپوتنیک، رئیس جمهور فرانسه، امانوئل ماکرون در جریان یک کنفرانس خبری با نخست وزیر یونان، کیریاکوس میتسوتاکیس، رجب طیب اردوغان را به نقض وعده های داده شده در کنفرانس برلین در مورد لیبی متهم کرد. 

پیش نویس بیانیه پایانی برلین در مورد لیبی - اسپوتنیک ایران
پیش نویس بیانیه پایانی کنفرانس برلین در خصوص لیبی

کنفرانس بین المللی در مورد لیبی با حضور روسیه، آمریکا، ترکیه، مصر و سایر کشورها و همچنین اتحادیه اروپا و سازمان ملل در برلین برگزار شد.

مکرون اظهار داشت: " من می خواهم نگرانی خود را در مورد اقدامات ترکیه در حال حاضر ابراز کنم که به طور مستقیم با آنچه رئیس جمهور اردوغان در طول کنفرانس برلین وعده داده بود، مغایرت دارد."

رئیس جمهور فرانسه خاطرنشان كرد كه طی چند روز گذشته آنها شاهد انتقال شبه نظامیان از سوریه به لیبی توسط ترکیه بودند. وی گفت، این "نقض آشکار و بسیار جدی آنچه در برلین حاصل شد" بود.

رجب طیب اردوغان - اسپوتنیک ایران
اردوغان: فقط مشاوران نظامی ترکیه به لیبی رفته اند

وی افزود: " این بدعهدی است، این یک تجاوز به حق حاکمیت لیبی و امنیت اروپایی ها و ساکنان منطقه ساحل است."

در نتیجه کنفرانس، سندی به تصویب رسید که رهبران کشورهای شرکت کننده مجدداً بر تعهد خود مبنی بر عدم مداخله در سیاست داخلی لیبی تأکید کردند، ضمن اینکه همزمان نقش برجسته سازمان ملل در حل مناقشه در این کشور را نیز مورد توجه قرار می دهند.

شرکت کنندگان در کنفرانس احترام "بی قید و شرط و کامل" به تحریم تسلیحاتی بر این کشور که پیش از این توسط شورای امنیت سازمان ملل برقرار شده بود اعلام کرده بودند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала